Banki dostrzegają coraz więcej możliwości użycia popularnych serwisów społecznościowych. Indias Kotak Mahindra Bank wprowadza właśnie konta oszczędnościowe do których użytkownicy logują się i zarządzają nimi przez Facebooka i Twittera.
Nowe konto, wprowadzone do oferty przez indyjski bank, oferuje klientom oprocentowanie na poziomie sześciu procent, a dostęp do niego uzyskuje się przez swój profil na jednym z dwóch portali społecznościowych. W obliczu nieustannie rosnącego znaczenia serwisów takich, jak Facebook i Twitter, jest to krok w kierunku poszerzenia grona klientów.
Na jakie korzyści można liczyć?
Konto oferuje ułatwienia dostępu do różnych funkcji przy użyciu popularnych w ostatnim czasie hashtagów. Nazywa się to Hashtag Banking i polega na tym, że dla każdego zadania przypisany jest dany hashtag a użytkownik po wpisaniu danej komendy poprzedzonej znakiem hash otrzymuje informację zwrotną. Przykładowo komenda #JifiBal prowadzi do bilansu konta.
Oprócz dostosowanej do użytkowników portali społecznościowych obsługi poszczególnych funkcji, konto oferuje usługi zarządzania pieniędzmi oraz system premiowania zakupów internetowych.
Filip Ficner