HCE w BZ WBK – nawet bez dostępu do Internetu

Klienci BZ WBK mogą już płacić swoim smartfonem zbliżeniowo w sklepach bez konieczności wymiany karty SIM, specjalnej umowy z operatorem komórkowym czy nawet dostępu do internetu. Bank udostępnił właśnie w aplikacji BZWBK24 mobile płatności wykorzystujące technologię HCE. Umożliwia ona dokonywanie płatności telefonem równie szybko i łatwo, jak kartą zbliżeniową. Wystarczy włączyć funkcję NFC w telefonie.


Bank Zachodni WBK udostępnił dziś innowacyjną usługę mobilnych płatności zbliżeniowych
z wykorzystaniem technologii HCE (Host Card Emulation). Teraz zamiast tradycyjnej karty płatniczej klienci BZ WBK, posługujący się aplikacją BZWBK24 mobile po zawarciu stosownej umowy, mogą po prostu zbliżyć do terminala w sklepie swój telefon i w ten sposób uregulować należność. Wszystko dzieje się w prosty i – co najważniejsze – bezpieczny sposób. Dzięki wykorzystaniu technologii HCE kluczowe dla dokonania operacji dane generowane są z wykorzystaniem chmury, a nie jak w przypadku innych rozwiązań – karty SIM telefonu. Nie trzeba więc wiązać się z konkretnym operatorem komórkowym. Klient nie tracić też czasu na wymianę karty SIM i nie ponosi kosztów takiej operacji.

Z nowym rozwiązaniem w BZWBK24mobile można płacić zbliżeniowo smartfonem wszędzie tam, gdzie akceptowane są płatności zbliżeniowe, czyli w ponad 310 tys. terminali w Polsce. Aby skorzystać ze zbliżeniowych płatności mobilnych wystarczy telefon z systemem Android (w wersji minimum 4.4), obsługujący technologię NFC (którą ma obecnie większość popularnych smartfonów) oraz zainstalowaną aplikację BZWBK24 mobile (w jej najbardziej aktualnej wersji).

BZWBK24 mobile jest obecnie jedną z najbardziej funkcjonalnych bankowości mobilnych na świecie, co potwierdzają niezależne badania. To dlatego, że rozwijając ją, staramy się przede wszystkim jak najbardziej ułatwiać życie naszym klientom– mówi Tomasz Niewiedział, dyrektor Obszaru Bankowości Multikanałowej Banku Zachodniego WBK. –Nasza usługa mobilnych płatności zbliżeniowych jest prosta w obsłudze i przyjazna dla użytkownika. Ergonomia wdrażanych w BZWBK24mobile innowacji to dla nas priorytet – dodaje.

Cieszymy się, że klienci Banku Zachodniego WBK mogą już korzystać z zalet mobilnych płatności zbliżeniowych Visa. Dzisiaj to nie jest już kwestia tego „czy”, lecz „jak szybko” takie płatności upowszechnią się wśród konsumentów. Według zrealizowanych na zlecenie Visa Europe badań, dwie trzecie Polaków przewiduje, że w 2020 roku będzie regularnie dokonywać płatności mobilnych– mówi Jakub Kiwior, dyrektor ds. rozwoju biznesu i marketingu w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa Europe.

Aby rozpocząć korzystanie z płatności zbliżeniowych telefonem, należy uruchomić aplikację BZWBK24 mobile i kliknąć w menu po lewej stronie w opcję „Zapłać zbliżeniowo”. Następnie, postępując według wskazówek widocznych na ekranie telefonu, należy wybiera

kartę debetową Visa Mobile lub MasterCard Mobile. Jest to darmowa karta wirtualna, zapisywana w aplikacji BZWBK24 mobile i przypisana do wskazanego rachunku osobistego. Po zaakceptowaniu warunków i zawarciu umowy w formie elektronicznej, karta będzie dostępna w naszym telefonie. Wystarczy ją włączyć i od tej chwili można płacić zbliżeniowo smartfonem. Płatności do kwoty 50 zł nie wymagają dodatkowej autoryzacji. Aby płacić telefonem zbliżeniowo za zakupy powyżej 50 zł, należy nadać wirtualnej karcie czterocyfrowy PIN. Można to zrobić w BZWBK24 internet.

Po aktywowaniu usługi na telefonie, płatności zbliżeniowych można dokonać bez logowania do aplikacji bankowości mobilnej. Wystarczy odblokować telefon i przyłożyć go do czytnika POS. Należy jedynie upewnić się, czy antena NFC w smartfonie jest włączona. Co ważne, korzystanie z tej możliwości nie wymaga połączenia z internetem – Warto podkreślić, że cała procedura płatności zbliżeniowych telefonem przebiega równie szybko, co zwykła transakcja za pomocą karty zbliżeniowej. Tym samym dzięki tej nowej funkcji BZWBK24 mobile jesteśmy o krok bliżej do zastąpienia portfela telefonem – przekonuje Błażej Mika, dyrektor Centrum Rozwoju Kart i Płatności w Banku Zachodnim WBK.

W czerwcu 2015 r. w rankingu będącym częścią raportu „2015 European Mobile Banking Functionality Benchmark” międzynarodowa firma badawczo-doradcza Forrester Research uznała bankowość mobilną Banku Zachodniego WBK za najlepiej ocenianą wśród polskich banków i drugą wśród wszystkich europejskich.