Headlines w finale konkursu IPRA za kampanię „Chronię życie przed rakiem szyjki macicy”

„Chronię życie przed rakiem szyjki macicy”, to ogólnopolska kampania, której celem jest edukowanie kobiet na temat profilaktyki raka szyjki macicy, będącego drugim – po raku piersi – złośliwym nowotworem, na którego co roku w Polsce umiera blisko 2000 kobiet.

Organizatorem kampanii, zainicjowanej w lutym tego roku, jest Polskie Towarzystwo Profilaktyki Zakażeń HPV, a patronat naukowy nad kampanią objęły najbardziej opiniotwórcze organizacje medyczne: Polski Komitet Zwalczania Raka, Polskie Towarzystwo Ginekologiczne, Polskie Towarzystwo Ginekologii Onkologicznej, Polskie Towarzystwo Wakcynologii. Kampanię wspiera także „Program Różowa Konwalia”, który od lat zaangażowany jest w edukacje kobiet na temat raka szyjki macicy.

Ambasadorkami kampanii są dwie znane Polki, Anna Korcz oraz Alicja Bachleda – Curuś, które przekonują kobiety, że zdrowie i życie są największymi wartościami, które trzeba chronić. Obie, aktywnie zachęcają kobiety do regularnego wykonywania badań cytologicznych, które jak dotąd są jedyną, powszechnie dostępną formą profilaktyki raka szyjki macicy.

Kampanię rozpoczął „Tydzień Walki Z Rakiem Szyjki Macicy” zorganizowany we współpracy z partnerami i patronami akcji, m.in. z Galerią Centrum i Multikinem. W ramach Tygodnia, na terenie całej Polski, organizowane były: happeningi i spotkania kobiet z lekarzami. Zorganizowana została również konferencja prasowa ze specjalistami z dziedziny onkologii i ginekologii oraz ambasadorkami.

Równolegle, stworzony został portal internetowy www.hpv.pl, adresowany zarówno do kobiet jak i do środowiska medycznego, na którym poza informacjami merytorycznymi o problemie, kobiety mogą skorzystać z interaktywnego forum konsultacji z ekspertami.

Symbolem akcji jest Fioletowa Wstążka.