Henkel nagrodzony za najlepszą międzynarodową strategię PR

Henkel Art.Award. jest skierowany do twórców z 28 państw regionu Europy Środkowo-Wschodniej oraz Azji Centralnej. Koncentruje się na trzech dziedzinach sztuki nowoczesnej: rysunku, fotografii i wzornictwie eksperymentalnym. Co trzy lata każda z nich jest przedmiotem rywalizacji artystów. Poza gratyfikacją finansową, zwycięzca zostaje uhonorowany wystawą prac w swojej ojczyźnie. Tegoroczna, piąta edycja, będzie poświęcona fotografii.

Oprócz walorów artystycznych, konkurs ma umożliwić wzajemne poznanie się narodów w Europie oraz przyczynić się do ich integracji europejskiej. Dotychczasowe działania Henkla przynoszą wymierne efekty, czego dowodem jest rosnąca z roku na rok liczba uczestników konkursu. Podczas zeszłorocznej edycji napłynęło ponad 300 prac.

Idea Konkursu Henkel Art.Award. zyskała uznanie w oczach 22 członków jury – magazynu PR Report. Podczas gali w Berlinie wręczono 22 wyróżnienia w 21 kategoriach. Jury dokonało wyboru spośród 301 nominacji.

Tematem tegorocznego, właśnie ogłoszonego konkursu, jest szeroko rozumiana fotografia. Organizatorzy nie narzucają ani tematycznych ani formalnych ograniczeń uczestnikom. Nadsyłane prace mogą reprezentować takie nurty współczesnej fotografii jak: dokument, reportaż, portret, architektura, reklama, moda, natura, krajobraz, fotografia eksperymentalna czy akt.

Pierwsze eliminacje odbędą się na poziomie ogólnopolskim. Spośród nadesłanych do 23 czerwca zgłoszeń, na przełomie czerwca i lipca krajowe jury wytypuje prace pięciu artystów, które zostaną wystawione do etapu europejskiego. Główną nagrodą dla zwycięzcy Henkel Art.Award. 2006 będzie 5000 euro oraz wystawa w Wiedniu. O przyznaniu głównej nagrody w listopadzie br. zadecyduje międzynarodowe jury.

W zeszłym roku ukoronowaniem polskiego etapu konkursu Henkel Art.Award., poświęconego rysunkowi współczesnemu, była wystawa prac pt. „Polska sztuka jedzie do Wiednia”, zorganizowana w nietypowym miejscu – pociągu relacji Warszawa – Wiedeń. Przez 6 tygodni pasażerowie pociągu EuroCity „Sobieski” mieli okazję oglądać reprodukcje 15 prac pięciu polskich finalistów.

Zgłoszenia do konkursu Henkel Art.Award. 2006 przyjmowane są do 23 czerwca 2006 r. pod adresem:

Magda Gieorgica, Mmd Corporate, Public Affairs & Public Relations Consultants

Al. Jana Pawła II 61 C, lok. 214

01-031 Warszawa