Hestia: odszkodowanie w 7 dni

Używany już przez nich zestaw składający się z tabletu, cyfrowego aparatu fotograficznego i drukarki będzie wkrótce uzupełniony o pióro cyfrowe. Spowoduje to całkowite wyeliminowanie papieru z dokumentacji szkodowej.

Mobilny sprzęt jest szczególnie pomocny „likwidatorom pierwszego kontaktu”, jak nazywani są pracownicy spółki Ekspert Pomoc Ubezpieczeniowa. To oni, po otrzymaniu zlecenia z infolinii Hestia Kontakt, nawiązują kontakt z klientem, który zgłosił szkodę i umawiają się w dogodnym dla niego czasie i miejscu na wykonanie oględzin. W czasie spotkania kompletują całą dokumentację, w tym zdjęcia i protokoły, która jest niezbędna, aby rozpatrzyć wniosek o odszkodowanie. Korzystając z mobilnego sprzętu, mogą to robić znacznie szybciej. Wpływa to na jakość obsługi, zwłaszcza biorąc pod uwagę skalę działalności EPU – tylko w ubiegłym roku likwidatorzy zrealizowali 90 000 zleceń w całej Polsce.

Wdrażane właśnie pióro cyfrowe to urządzenie przypominające zwykły długopis, który zapamiętuje to, co klient pisze na drukach zgłoszenia szkody. Urządzenie to pozwala zachowywać cyfrowe kopie kolorowych, odręcznie pisanych notatek i wysyłać je na kompatybilny tablet. Dzięki temu, również te dokumenty, które klient musi wypełnić odręcznie, równocześnie z inną dokumentacją zebraną podczas oględzin trafiają do likwidatora w Biurze Likwidacji Szkód, który podejmuje decyzję o odszkodowaniu.

Dzięki zastosowaniu mobilnego sprzętu, pełna dokumentacja w formie elektronicznej będzie mogła być zamieszczana na serwerach ubezpieczyciela przy wykorzystaniu łączności bezprzewodowej. Już dzisiaj dzieje się tak z wszystkimi dokumentami, na których nie znajduje się odręczne pismo klienta.

Nowy sprzęt to kolejny element usprawniający funkcjonowanie nowoczesnego systemu likwidacji szkód w Grupie Ergo Hestia. System złożony jest z centrum łączności z klientami Hestia Kontakt (przyjmującego zgłoszenia szkód), spółki EPU oraz Biura Likwidacji Szkód.

Taka organizacja sprawia, że wszystkie czynności przebiegają płynnie i przy minimalnym zaangażowaniu w nie klientów. Ci natomiast w każdym momencie mogą telefonicznie sprawdzić, na jakim etapie są formalności w ich sprawie. System jest do dyspozycji klientów ubezpieczonych w Sopockim Towarzystwie Ubezpieczeń Ergo Hestia SA oraz MTU Moim Towarzystwie Ubezpieczeń SA.