H&M wdrożyła odroczone płatności PayPo

Skandynawska sieć odzieżowa H&M wdrożyła płatności odroczone od PayPo. Odzież jest dziś jednym z najczęściej wybieranych asortymentów podczas e-zakupów – wg różnych badań stanowi ona ponad połowę koszyków zakupowych Polaków.

fot. Grigoriy Pil / Shutterstock

– Coraz więcej klientów finansuje swoje zakupy w sieci przy użyciu odroczonych płatności. W wyniku pandemii forma płatności, która jeszcze przed rokiem była postrzegana jako nowinka technologiczna, zyskała status popularnego sposobu opłacania zakupów, który dziś rekomendowany jest kolejnym osobom robiącym zakupy online. Wśród najchętniej finansowanych w ten sposób produktów są te z segmentu fashion. Przekonują się o tym kolejne duże marki odzieżowe wdrażające nasze rozwiązania płatnicze. Czujemy się zaszczyceni, że do tego grona dołączyła tak ważna dla branży firma jak H&M. Jesteśmy pewni, że odroczone płatności PayPo wyniosą już wysokie w sklepie tej sieci doświadczenia zakupowe na jeszcze wyższy poziom – komentuje Radosław Nawrocki, prezes zarządu i założyciel PayPo.

Dynamiczny wzrost polskiego e-commerce nie zakończył się w 2020 r. – po pierwszych miesiącach nowego roku trend jest kontynuowany. Eksperci prognozują, że w skrajnym scenariuszu utrzymania, a nawet pogłębienia obecnie obowiązujących obostrzeń, ten rynek może urosnąć o kolejne 20-25%. Na koniec zeszłego roku jego wartość oszacowano na 100 mld zł, a udział w całkowitych obrotach handlu detalicznego w Polsce oscylował już wokół 10%.

Te tendencje widać też w działalności PayPo, które w styczniu i lutym zarejestrowało pięciokrtonie więcej transakcji z wykorzystaniem odroczonych płatności niż w analogiczny okresie przed rokiem. Po niedawnej integracji z platformami Shoper i IdoSell zasięg odroczonych płatności polskiego fintechu wzrósł jeszcze wyraźniej – dziś z tej formy finansowania e-zakupów mogą skorzystać klienci ponad 20 tys. e-sklepów, a dzięki aktywnie prowadzonym rozmowom z kolejnymi podmiotami, to grono będzie się tylko powiększać.

– W 2020 r. sfinansowaliśmy ponad 3 mln transakcji naszych klientów. To było olbrzymie przyspieszenie odroczonych płatności w Polsce względem poprzedniego roku. Ale ostatnie trzy miesiące pokazują, że jesteśmy na dobrej drodze, by ten rekord zdecydowanie poprawić, a boom na odroczone płatności dopiero się zaczął – dodaje Radosław Nawrocki.

Źródło: PayPo