home.pl, dostawca usług internetowych, wystartował ze swoją pierwszą kampanią telewizyjną o zasięgu ogólnopolskim. Pod hasłem „Nie zostań w lesie ze swoim biznesem” home.pl zachęca mikro i małe firmy do zakładania stron WWW i promocji usług w Sieci.
Głównym elementem kampanii jest 30-sekundowy klip reklamowy, który będzie emitowany w najważniejszych polskich stacjach telewizyjnych w okresie od czerwca do lipca tego roku. Kampania zasięgiem obejmuje ponad 30 stacji (w tym TVP, TVN oraz stacje tematyczne), a także jest wspierana dodatkową promocją w Internecie – w największych portalach oraz sieciach reklamowych.
Kampania jest skierowana do mikro i małych firm, które nie posiadają jeszcze własnej strony WWW lub domeny internetowej. Jej celem jest edukacja w zakresie biznesowych korzyści, które niesie obecność w Sieci. „Sam przekaz reklamowy skonstruowaliśmy tak, by jasne stało się, że każdy – nawet mały biznes – potrzebuje swojej wizytówki w Internecie. Nieważne, czy ktoś prowadzi zakład fryzjerski, małą firmę remontową czy piekarnię, ważne jest to, że dzięki stronie WWW można łatwo pozyskać nowych klientów i to właśnie chcemy pokazać rodzimym przedsiębiorcom” – mówi Marcin Kuśmierz, dyrektor zarządzający home.pl.
Strategia reklamowa przyjęta w realizacji kampanii jest m.in. wynikiem badań przeprowadzonych w roku 2009 przez agencję Millward Brown SMG/KRC. Badanie na próbie kilkuset firm zatrudniających do 250 osób pokazało wówczas, że aż 53% z nich nie posiada własnej witryny. To poważnie ogranicza szanse takich firm na pozyskanie nowych klientów i dotarcie z ofertą do kolejnych grup odbiorców.
Warto również podkreślić, że „Nie zostań w lesie ze swoim biznesem” to pierwsza kampania telewizyjna reklamująca usługi internetowe dla mikro i małych firm. Do tej pory wykorzystywano w tym celu najczęściej Internet lub prasę specjalistyczną.
Samą promowaną usługą jest zaś Business Web, czyli zestaw składający się z kreatora stron WWW oraz usługi poczty e-mailowej. Dzięki kreatorowi firmy stworzą swoją sieciową wizytówkę – witrynę, na której pokażą ofertę, galerię produktów czy udostępnią dane kontaktowe. Do wyboru przygotowano ponad 500 gotowych szablonów stron, kilkadziesiąt modułów dodatkowych (m.in. blog, ankieta, animacja Flash) oraz łatwy w obsłudze edytor treści.
„Tworzenie stron w Kreatorze WWW wchodzącym w skład usługi Business Web jest wyjątkowo proste i szybkie – dzięki temu przedsiębiorcy zyskują możliwość budowy swojego wizerunku w Sieci bez angażowania wyspecjalizowanych firm informatycznych. Mając bezpośredni dostęp do usługi, mogą sami decydować o wyglądzie czy zawartości strony oraz w każdej chwili wprowadzać niezbędne zmiany. Jeśli zaś będą potrzebowali pomocy, mogą skorzystać z naszego całodobowego wsparcia technicznego” – dodaje Marcin Kuśmierz, dyrektor zarządzający home.pl.
Nowa kampania jest także kontynucją strategii angażowania się home.pl w działania edukacyjne i promujące wykorzystywanie usług internetowych wśród przedsiębiorców. Firma współuczestniczyła dotychczas w projektach takich jak „Internetowa rewolucja” realizowanym z Google, jest partnerem programu Microsoft BizSpark, a także wydawcą portalu Webhosting.pl.
Źródło: home.pl