W świecie sprzedawców funkcjonuje żelazna zasada: „wejdź w buty swojego klienta”. Chodzi o to, aby traktować drugiego człowieka, jak sami chcielibyśmy być traktowani. Czy to jednak prawda? Niekoniecznie. Powinniśmy raczej dążyć do tego, aby podchodzić do klienta tak, jak on sam tego by sobie życzył.
Home Staging to wszelkie działania, których celem jest przygotowanie nieruchomości na sprzedaż. Technika ta wywodzi się z Zachodu, gdzie jest bardzo popularna i stanowi główny element sprzedaży nieruchomości. Nim jakiekolwiek mieszkanie, apartament, dom, czy posiadłość zostaną wystawione na sprzedaż, w pierwszej kolejności podlegają kompleksowej „obróbce” home stagingowej – mówi Katarzyna Wiśniewska home stager we freedom nieruchomości.
Zadaniem home stagingu jest zaproszenie klienta do mieszkania, w którym jeśli już nie będzie się czuł całkowicie jak „u siebie”, to z pewnością nie będzie się czuł jak intruz.
Chodzi bowiem o to, aby zdać sobie sprawę, że nieruchomość jest po prostu towarem. I jak każdy towar, który podlega sprzedaży, musi zostać odpowiednio opakowany. Nie chodzi tu absolutnie o rozmijanie się z prawdą, tuszowanie czy ukrywanie wad. Techniki home stagingowe polegają raczej na takim zaprezentowaniu nieruchomości, aby wszystkie jej auty były widoczne dla potencjalnego kupca – mówi Łukasz Kruszewski dyrektor ds. marketingu freedom nieruchomości.
Jak Cię widzą tak Cię piszą
Na polskim rynku Home Staging stanowi dość nowatorską technikę, wspierającą sprzedaż nieruchomości. Jest ona marginalnie stosowana przez deweloperów, czy pośredników w obrocie nieruchomościami. A szkoda, ponieważ nieruchomość choć jest towarem, to jednak wyjątkowym. Ową niepowtarzalność należy jak najlepiej pokreślić, „ubrać” tak, by zainteresować nabywcę.
Nie jest tajemnicą, że większość z nas kupuje oczami. Najlepszy towar w marnej oprawie traci swą atrakcyjność.
Home staging to przygoda wydobywania z nieruchomości ich ukrytych zalet. Sposób na łączenie wiedzy o stylizacji wnętrz i zdolności technicznych. Z drugiej strony jest to misja niesienia pomocy właścicielom nieruchomości. Rodzaj terapii, w której pomagam właścicielom w emocjonalnym odłączeniu się od nieruchomości – co jest podstawą sprawnej sprzedaży – mówi Magdalena Pstrucha home stager we freedom nieruchomości.
Techniki przygotowania do sprzedaży
Home staging to takie przygotowanie nieruchomości do sprzedaży, które zagwarantuje ofercie jak najlepszy wizerunek, promocję, najwyższą cenę i relatywnie wysoką liczbę oglądających nieruchomość klientów. Stosowane techniki – m.in. „pierwsze wrażenie” – nie tylko przyśpieszają sprzedaż, lecz także często pozwalają osiągnąć wyższą niż ofertowa cenę nieruchomości. Profesjonalnie zaplanowany projekt takiej sprzedaży i późniejsze jego wykonanie z powodzeniem gwarantują sukces.
Do pozostałych technik home stagingu możemy zaliczyć depersonalizację, odgracanie oraz tworzenie stylu życia. Ta pierwsza polega na usunięciu ze sprzedawanej nieruchomości wszelkich osobistych przedmiotów właściciela. Zdjęć, obrazów, pamiątek, akcesoriów czy grafiki. Wszystkich tzw. idiosynkratycznych rzeczy – a więc takich, które dla dwóch różnych osób mają różne znaczenia.
Wynoszenie ich to dla wielu bardzo trudny etap, ale jeśli towarzyszy im ktoś doświadczony, wszystko toczy się sprawnie i kończy wielką ulgą. Zamiast smucić się tym co było – zaczynają cieszyć się tym, co ma nadejść i podświadomie przyspieszają finalizację transakcji – mówi Magdalena Pstrucha.
Odgracanie polega na totalnym sprzątnięciu wszystkich przedmiotów, które nienaturalnie wypełniają wnętrza. Od odzieży, kartonów, książek i figurek począwszy, na zabawkach skończywszy. Depersonalizacja i odgracanie są przygotowaniem do trzeciej techniki – stylu życia. Ludzie nie kupują rzeczy, ale przeświadczenia jakie z nimi wiążą. W przypadku nieruchomości kupujący poszukuje nie tyle lokum, ale stylu życia jakie w nim będzie prowadzić. Home staging pomaga taki styl znaleźć dodaje Katarzyna Wiśniewska.
Podsumowując
Profesjonalne zdjęcia odzwierciedlają przestrzeń i jej głębię. Czyste i odświeżone pokoje ukazują funkcjonalność układów i gamę możliwości aranżacyjnych. Odpowiednio dobrane meble, sprzęt i detale oddają charakter wnętrz, czyniąc z nich pożądane miejsca pracy, odpoczynku, relaksu. Zawodowo wykonane rzuty i wizualizacje pomagają odszukać właściwy układ wnętrz i rozpoznać ich funkcjonalność. Z kolei ciekawa kolorystyka, układ tapet czy wykończenie nadają indywidualny charakter, dzięki czemu nabywcy łatwiej odszukać własne ja. Jak mówi Łukasz Kruszewski – home staging więc jest sposobem nie tyle wchodzenia w buty klienta ile wejścia w jego umysł.
freedom nieruchomości