House of Skills i Sandler Sales Institute – nowy projekt franczyzy w Polsce

Firma House of Skills, która jest wyłącznym przedstawicielem Sandler Sales Institute (SSI) nie tylko w Polsce, ale także w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej, rozpoczyna przyjmowanie zgłoszeń od osób, które chcą współtworzyć projekt, rozwijając tym samym własny biznes na zasadzie franchisingu. Firma w ciągu czterech najbliższych lat zamierza udzielić do 40 licencji dla przedsiębiorców z poszczególnych województw w całej Polsce (od 1 do 6 licencji na województwo, w zależności od potencjału rynku).

W 2006 roku Sandler Sales Institute został już po raz szósty uhonorowany tytułem najlepszego franczyzodawcy w kategorii „Treningi Menedżerskie” przez „Entrepreneur Magazine”. W Polsce SSI rozwija działalność od 2005 roku. Do tej pory według programu Sandlera przeszkolono w naszym kraju około 1000 osób. Licencje SSI odniosły już sukces m.in. w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Grecji, a także Australii i Meksyku. W tej chwili rozwój franczyzy rozpoczyna się w krajach Europy Środkowej.

„Potencjalny franczyzobiorca nie musi posiadać doświadczenia w pracy trenerskiej, jednak powinien mieć doświadczenie w obszarze sprzedaży i w pracy nad rozwojem zespołu, np. jako skuteczny sprzedawca lub menedżer sprzedaży. Szukamy osób, które lubią pracować z ludźmi, interesują się sprzedażą, dobrze pracują w grupie, ale cenią sobie również niezależność, która jest związana z rozwijaniem własnego biznesu” – informuje Dariusz Milczarek, Managing Partner firmy Sandler Sales Institute w Polsce.

Współpraca franchisingowa opiera się na jasnych zasadach oraz stałym kontakcie i wsparciu udzielanym przez Sandler Sales Institute. Franczyzobiorcy otrzymają od SSI licencje na prowadzenie regionalnego oddziału. Franczyzobiorca zostanie przygotowany do prowadzenia działalności nie tylko sprzedażowej, ale również szkoleniowej. W fazie przygotowań oraz podczas pierwszych kroków w biznesie pomagać mu będzie zespół ekspertów, m.in. poprzez kompleksowy trening wstępny, nielimitowany coaching w siedzibie firmy oraz indywidualny coaching telefoniczny. Otrzyma także wsparcie marketingowe, komplet materiałów szkoleniowych, materiałów wspierających sprzedaż, dostęp do cyfrowej biblioteki materiałów szkoleniowych, a także do produktów w języku angielskim: „Strategic Sales Management”, „Sandler’s Professional Advantage”, „No Guts, No Gain!”. Franczyzobiorcy mogą również brać udział w krajowych i międzynarodowych konferencjach oraz uczestniczyć w specjalnych treningach dla trenerów, które pozwolą im prowadzić szkolenia zgodne z filozofią i metodologią Sandler Sales Institute.

Osoba, która che zostać franczyzobiorcą powinna liczyć się z kwotą inwestycji rzędu 70-150 tys. zł, w zależności od wielkości rynku regionalnego, na którym będzie prowadzona działalność. Opłata licencyjna w pierwszym roku działalności wynosi 120 tys. zł, i może być płatna w 2 ratach, a dla pierwszych zaakceptowanych franczyzobiorców będzie negocjowana indywidualnie. Przewidywany okres osiągnięcia pełnej gotowości do prowadzenia szkoleń wynosi około 5 miesięcy, Szacowany okres zwrotu z inwestycji przy założeniu własnego biznesu wynosi 1,5 roku. Pełną dojrzałość biznesową firma prowadzona na zasadzie franszyzy SSI uzyskuje już po 5 latach, osiągając pułap zyskowności o wysokości ok. 70 tys. w skali miesiąca.

W Polsce SSI oferuje franczyzobiorcom możliwość sprzedaży produktu System Sprzedaży Sandlera. Jest to ekskluzywny i kompleksowy program szkoleniowy, który odchodzi od metod stosowanych w tradycyjnych szkoleniach i proponuje inny przebieg procesu sprzedawania jako metody pracy. Dzięki zastosowaniu innowacji w strategii budowania i rozwijania kontaktów handlowych, sprzedawcy mogą zachować kontrolę nad całym procesem i prowadzić sprzedaż w taki sposób, by szybko i bezbłędnie identyfikować potrzeby klientów oraz ich intencje zakupu. Z drugiej strony, innowacja polega także na unikalnej metodzie prowadzenia treningu. SSI nie oferuje bowiem szkoleń lecz długofalowy proces, którego rezultatem jest trwała zmiana w zachowaniach sprzedawców i w kulturze ich pracy.