„- Chcemy być bankiem dla klasy średniej, dla korporacji, koncentrując się głównie na importerach/eksporterach oraz przedsiębiorstwach krajowych. Będziemy też rozwijać działalność na rynkach papierów dłużnych” – mówi gazecie Alan Jarman, dyrektor zarządzający, który zabiera się za przebudowę banku
„W Polsce z usług banku korzystają obecnie tylko osoby zamożne (obsługuje ich dedykowana sieć o światowym zasięgu HSBC Premier). A jest ich wcale niemało. W dwa lata od premiery HSBC Premier ma około pięć tysięcy dobrze uposażonych klientów. Przed rokiem bank zaczął obsługiwać firmy, których do dzisiaj uzbierał prawie tysiąc. W segmencie bankowości indywidualnej, do której się właśnie przymierza, w ciągu trzech lat chce pozyskać 150 tys. klientów […] Alan Jarman zapowiada, że w ciągu pięciu – siedmiu lat bank powinien wejść do pierwszej dziesiątki branży. – Być może wcześniej rynek nie był do końca zorientowany co do kierunku, w jakim zmierzamy. Dzisiaj ten kierunek jest jasno wytyczony. Traktujemy Polskę jako kraj, w którym na pewno chcemy być – mówi Alan Jarman. O tym, że tak jest, świadczy fakt, że Londyn stawia nas w gronie pięciu priorytetowych dla siebie rynków na świecie.”, czytamy w „Pulsie Biznesu”.
Na początku września HSBC Polska poinformował o podpisaniu umowy z Alior Bankiem, w wyniku której portfel kredytów detalicznych pod marką HSBC Credit zostanie przejęty przez Aliora. HSBC podkreślił, że decyzja o sprzedaży portfela wierzytelności jest kontynuacją repozycjonowania banku w segmencie detalicznym w Polsce. – Dzięki sprzedaży portfela wierzytelności w segmencie consumer finance, który nie jest naszym strategicznym obszarem działalności, możemy skierować nasze wysiłki na realizację nowej strategii. Będziemy koncentrować się na oferowaniu usług prawdziwej bankowości osobistej klientom zamożnym i przedstawicielom szybko rosnącej klasy średniej w Polsce – mówi Alan Jarman.
Więcej szczegółów w „Pulsie Biznesu” w artykule „HSBC Polska z ambicjami” autorstwa Eugeniusza Twaroga.
WB