Tak jak to już było zapowiadane, lada chwila HSBC rozpocznie działalność w segmencie bankowości osobistej. W tym momencie bank kończy też już rekrutację i szkolenie pracowników do detalu. Co ciekawe – również w tym przypadku nie oszczędzał na środkach i będą to doświadczeni już doradcy, pracujący dotychczas z zamożnymi klientami. Na początek jednak, w przyszłym tygodniu, zaprezentuje nową ofertę dla przedsiębiorstw.W przypadku detalu z naszych informacji wynika, że w Warszawie na początku będą trzy placówki (o dwóch pierwszych już pisaliśmy). Nie jest to jeszcze potwierdzona informacja, ale ma być zastosowany dość wysoki cenzus majątkowy – podczas gdy „normalnie” do obsługi w tym segmencie wystarczają dochody w wysokości ok. 5 tysięcy lub dysponowanie 50-100 tysięcy aktywów płynnych, to HSBC chce podbić stawkę i jego klienci będą musieli posiadać ok. 150 tysięcy płynnych aktywów. W tym momencie bank nie chce potwierdzić tej informacji, ale naszym zdaniem może to być prawda. W takim przypadku występowałby również dość wysoki próg miesięcznych dochodów, prawdopodobnie ok. 10 tys. netto. To dość logiczna konsekwencja tego, co się dzieje na rodzimym rynku. Skoro nie ma w tym momencie szans na walkę z okrzepłą konkurencją, należy wyznaczyć nowy rynek i nowy front. Również pod bankowość prywatną. Stąd te ekskluzywne lokalizacje i doświadczeni pracownicy.
Warto podkreślić, że HSBC ma już nie tylko swojego rzecznika prasowego, ale także kończy wybór wspierających go agencji PR.
Rzecznikiem HSBC Polska jest Małgorzata Kowalska. Do tej pory była związana z branżą ubezpieczeniową. Pracowała w Ministerstwie Finansów, ING Nationale-Nederlanden, a do niedawna w Amplico Life. Odpowiadała tam za media relations, komunikację wewnętrzną, sponsoring oraz działalność charytatywną. M. Kowalska jest absolwentka Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych na Uniwersytecie Warszawskim.
Wsparciem działań PR zajmie się natomiast jedna z większych sieciowych agencji w Polsce. Co ciekawe – z naszych informacji wynika, że ma się ona zajmować częścią korporacyjną, której oferta zostanie zaprezentowana w przyszłym tygodniu. Oznaczałoby to, że albo detalem zajmie się PR HSBC, albo będzie do tego jeszcze inna agencja.