HSBC we wrześniu ogłosi strategiczne plany

„HSBC zamierza poważnie zaistnieć na polskim rynku. Chcemy rozwijać działalność pionu consumer finance. Mimo sporej konkurencji to bardzo perspektywiczny segment rynku” – mówi „Gazecie Prawnej” Janusz Dedo, prezes HSBC Polska.

„Bank buduje system informatyczny dostosowany do obsługi klienta detalicznego. To platforma internetowa ma być głównym kanałem dystrybucji produktów, a nie rozbudowana sieć placówek. Obecnie bank ma 11 oddziałów consumer finance działających pod logo Beneficial Kredit […]. Drugim obszarem działalności w detalu ma być personal banking, czyli oferta skierowana do grupy zamożniejszych klientów. Szczegóły zostaną ogłoszone w połowie września.

Nowa strategia jest budowana dla czterech krajów naszego regionu. Poza Polską także dla Słowacji, Czech i Węgier. HSBC Polska od kilku miesięcy oferuje karty kredytowe własne (wcześniej wydawał karty wraz z siecią IKEA) oraz kredyty gotówkowe oferowane pod logo Beneficial Kredit.” – czytamy w „Gazecie PRawnej”.

Pierwsza placówka HSBC w Polsce będzie zlokalizowana w budynku, w którym mieści się również centrala tej instytucji – w warszawskim biurowcu Metropolitan – poinformował niedawno serwis PRNews.pl. Bank wystartował już ze stroną internetową skierowaną do polskich klientów oraz zaoferował kartę kredytową.

Więcej na temat w „Gazecie Prawnej”.