„Brytyjski bank przygotowuje detaliczną ofensywę tuż po wakacjach. Jak dowiedział się ‚WSJ Polska’, rozpocznie się ona równocześnie w Polsce, Czechach, na Węgrzech i Słowacji. – To prawda, przygotowujemy nową ofertę. Pozwoli nam ona zdobyć pozycję liczącego się gracza na. polskim rynku – powiedział ‚WSJ Polska’ Janusz Dedo, prezes HSBC Bank Polska. Nie chciał podać szczegółów planów, przyznał jednak, że bank chce się skupić na dwóch segmentach rynku: consumer finance i bankowości osobistej.” – czytamy.
Na tym pierwszym HSBC jest już co prawda obecny – od dwóch lat oferuje kredyty konsumpcyjne i karty kredytowe pod marką Beneficial – jednak nie udało mu się zdobyć znaczącej pozycji. HSBC na razie nie zagraża liderom: PKO BP, Lu-kasowi czy GE Money Bank […]. Absolutną nowością ma być oferta detaliczna. – Mamy zamiar oprzeć ją przede wszystkim na nowoczesnej platformie internetowej. Nie będziemy specjalnie rozwijać sieci oddziałów, chcemy jednak mieć po kilka placówek w największych polskich miastach – mówi Janusz Dedo. Jego zdaniem sieć HSBC w naszym kraju będzie liczyć najwyżej kilkadziesiąt oddziałów. – Nie zależy nam na masowym kliencie. Chcemy dotrzeć do młodych, mających dobre perspektywy osób, niekoniecznie dysponujących na razie dużymi funduszami – przyznaje Dedo. Twierdzi, że po pierwszym roku działalności HSBC liczy na kilkadziesiąt tysięcy takich klientów.” – czytamy dalej.
Jednak nie tylko Brytyjczycy zamierzają rozpocząć walkę o polskich klientów. Już w wakacje działalność w Polsce rozpocznie kataloński bank La Caixa. Skupi się on głównie na rynku detalicznym. Kilka dni temu „Gazeta Prawna” podała, że bank ma już zatrudnionych większość menedżerów, którzy będą się zajmować bieżącą działalnością w Polsce.