Spółka planuje upublicznienie ze względu na inwestycje przewidziane w strategii rozwoju. Jej główne założenia to wdrożenie nowoczesnego systemu informatycznego, rozwój sieci sklepów franczyzowych oraz poszerzenie asortymentu. Na te cele zostaną przeznaczone pieniądze z marcowej emisji.
– Jesteśmy firmą rodzinną i nie chcemy stracić nad nią kontroli. Zdajemy sobie przy tym sprawę, że musimy się rozwijać, a nie będzie to możliwe bez zewnętrznych środków. Stąd decyzja o upublicznieniu spółki, przy jednoczesnym zachowaniu pakietu kontrolnego w naszej rodzinie – mówi Jarosław Kopeć, członek zarządu Hurtimexu.
Przy okazji debiutu na NewConnect zostaną wyemitowane trzy miliony nowych akcji, które trafią do inwestorów w prywatnej ofercie. Obecnie udziałowcy spółki posiadają dziesięć milionów akcji.
Strategia rozwoju spółki zakłada również debiut na głównym parkiecie. Pieniądze z publicznej emisji zostaną przeznaczone m.in. na budowę własnego centrum logistycznego oraz rozwój drugiej marki ubrań dla młodzieży HOOP. Dlatego spółce zależy na rynkowej wycenie wartości firmy, co zapewnią notowania na NewConnect.
Wśród innych spółek obecnych na NewConnect, Hurtimex będzie się wyróżniać pod względem branży w jakiej działa (pierwsza firma odzieżowa) oraz długiej historii.
Hurtimex S.A. to łódzki producent odzieży dziecięcej i młodzieżowej, działający na rynku od 1990 roku. Spółka produkuje rocznie około miliona sztuk ubrań przeznaczonych na rynek krajowy oraz eksport, m.in. do Niemiec, Czech i Słowacji. Dwa razy do roku spółka projektuje kolekcje handlowe. Są one produkowane pod dwiema markami: tup-tup dla dzieci w wieku 0-9 lat oraz HOOP dla młodzieży. Hurtimex S.A. zatrudnia 60 osób, w tym własny zespół projektantów oraz konstruktorów odzieży.