IAI i PayPal "mobilizują" lepszymi płatnościami, czyli jak sięgnąć po 3 miliardy złotych z m-commerce?

60 procent telefonów w Polsce to smartfony. Jednak tylko niewielka liczba uzytkownikow kupuje mobilnie – to dlatego, że znaczna część lokalnych systemów płatności online nadal pozostaje niedostosowana do urządzeń mobilnych. IAI-Shop.com i PayPal chcą razem zmienić ten trend. W celu dokonania zakupów w łatwy i szybki sposób na swoich smartfonach, konsumenci mogą już korzystać z najnowszej aplikacji dla e-sklepów, opracowanej prze IAI-Shop.com i PayPal. Pierwsze 100 sklepów otrzyma aplikację zupełnie bezpłatnie.


PayPal, globalny lider płatności online, przy współpracy z IAI-Shop.com, profesjonalną usługą dla sklepów oraz hurtowni internetowych, przedstawia nowe rozwiązanie dla e-sprzedawców i ich klientów. Celem nowej aplikacji jest ułatwienie dostępu do najnowszych rozwiązań
i spopularyzowanie światowego handlu mobilnego.

Cieszymy się, że dzięki współpracyPayPal z IAI możemy zaprezentować kolejne innowacyjne
i zorientowane na konsumentów narzędzie dla rynku e-commerce – w dodatku oferując je tak wielu sprzedawcom bezpłatnie. Chcemy dalej rozwijać rozwiązania z obszaru aplikacji mobilnych
i zapewniać wygodne i bezpieczne doświadczenie zakupowe dla konsumentów, przy jednoczesnej maksymalizacji konwersji kanału mobilnego kupców, korzystających z usług IAI”
– zaznacza Paweł Fornalski, prezes IAI SA.

Zmobilizuj” się – m-commerce przyszłością handlu internetowego


Konsumenci coraz częściej oczekują od technologii mobilnych więcej, niż tylko prostych aplikacji użytkowych, społecznościowych czy umożliwiających przeglądanie treści i newsów. Chcą również dokonywać w ten sposób operacji bankowych, a przede wszystkim – robić zakupy. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Forrester Research na zlecenie PayPal, wartość transakcji mobilnych będzie rosła w tempie 60 procent rocznie, aby osiągnąć ok. 3 mld zł w 2015 r. Jednak, aby osiągnąć ten poziom wzrostu, płatności muszą być proste, intuicyjne i dostępne za pomocą urządzeń mobilnych.

W przeciwnym razie użytkownicy smartfonów mogą stracić motywację do zakupu. Sprzedawcy, którzy jako pierwsi dostosują swoje sklepy do zmieniających się oczekiwań rynku, mogą liczyć na znaczne zyski i przewagę wobec konkurencji.

„Zauważyliśmy, że Polacy dokonują zakupów za pośrednictwem urządzeń mobilnych dwukrotnie częściej w sklepach zagranicznych. Powodem jest to, że strony internetowe polskich sprzedawców wciąż nie są zoptymalizowane dla urządzeń mobilnych. Chcemy to zmienić i zaproponować lokalnym sklepom okazję do skorzystania z możliwości, które się przed nimi otwierają”– mówi Ganna Yevtushenko, dyrektor PayPal ds. rozwoju biznesu w Europie Środkowej i Wschodniej. „Ponieważ PayPal zapewnia bezpośredni dostęp do 152 mln potencjalnych klientów, lokalni sprzedawcy będą mogli odnotować na swoich stronach dużo większy ruch, pochodzący z urządzeń mobilnych” – dodaje.

Pierwsze 100 sklepów internetowych IAI-Shop.com, otrzyma zindywidualizowaną, w pełni zintegrowaną z PayPal wersję, zupełnie bezpłatnie. Promocja obejmuje także uruchomienie dla wybranych sprzedawców specjalnej usługi, polegającej na stworzeniu i umieszczeniu w AppStore (iPhone) oraz Google Play (Android) ich zakupowej aplikacji.

„Faktem jest, że przyszłość e-commerce leży w zakupach mobilnych. Aplikacje dedykowane będą doskonałym narzędziem marketingowym do wspierania sprzedaży w www.denley.pl, ponieważ pozwalają konsumentom kupować w wygodny sposób za pośrednictwem telefonów oraz korzystać z powiadomień „push” i specjalnie dla nich przygotowanych promocji. Uważamy również, że aplikacje przyczynią się do zwiększenia konwersji sprzedaży” – mówi Barbara Marcinów, Kierownik Marketingu i Promocji Denley.pl.

Zazwyczaj koszt używania aplikacji mobilnych wynosi co najmniej kilka tysięcy dolarów rocznie (uwzględniając bieżące modernizacje i utrzymanie w AppStore). Jednak wyposażenie konsumentów w narzędzia mobilne znacznie zwiększa ich zaangażowanie, a tym samym przyczynia się do rosnącej sprzedaży. Ponadto, użytkownicy urządzeń mobilnych są znacznie mniej wrażliwi na cenę, gdyż kupują szybko i zazwyczaj podejmują impulsywne decyzje.

„W związku z ciągłym rozwojem sektora mobilnego i tym, że coraz więcej osób oczekuje łatwych zakupów za pośrednictwem urządzeń mobilnych, nasz sklep postanowił wypróbować specjalną aplikację, wprowadzoną przez IAI-Shop.com. Firma spełniła nasze oczekiwania, tworząc proste
i przyjazne dla użytkownika narzędzie, które zawiera również wszystkie cechy tradycyjnego sklepu internetowego. Warto wspomnieć, że aplikacja działa zarówno z systemem Android, jak i iOS.


CzasNaButy.pl zawsze chciał być sklepem jak najbardziej przyjaznym dla swoich klientów,
w czym pomaga nam wdrożenie aplikacji mobilnej przez IAI-Shop.com, z której jesteśmy bardzo zadowoleni
” – mówi Agata Waraczewska z CzasNaButy.pl.

Co wyróżnia aplikację PayPal i IAI-Shop.com?


Dzięki aplikacji konsument jest na bieżąco z najnowszymi promocjami i trendami, niezależnie od czasu i miejsca, w którym się znajduje. Jednak PayPal i IAI-Shop.com oferują za jej pośrednictwem o wiele więcej: