Idea Bank głównym partnerem KIG w inicjatywie "Młodzi Innowacyjni"

Idea Bank i Krajowa Izba Gospodarcza rozpoczynają współpracę przy projekcie „Młodzi Innowacyjni”, którego celem jest wspólne wspieranie polskich start-upów. Projekt w nowej odsłonie rozpoczyna się cyklem specjalistycznych warsztatów dla startujących przedsiębiorców.Od początku tego roku tylko w formie jednoosobowej działalności gospodarczej przygodę z własnym biznesem rozpoczęło ponad 250 tysięcy Polaków – wynika z szacunków Grupy Idea Banku sporządzonych na podstawie rejestru REGON i danych CEIDG. Można przypuszczać, że co najmniej jedną trzecią tych biznesów założyły osoby młode. Z badania przeprowadzonego przez Grupę Idea Banku wynika bowiem, że nieco ponad 36% mikro przedsiębiorców, prowadzących działalność gospodarczą w większych miastach, nie ukończyło 31 lat. Osoby mające mniej niż 26 lat prowadzą natomiast prawie 13% wszystkich mikro biznesów.

 

Z naszych doświadczeń wynika, że są to przede wszystkim przedsiębiorczy studenci, którzy zdobywając wiedzę i nawiązując studenckie kontakty dochodzą jednocześnie do bardzo ciekawych pomysłów na własny biznes– mówi Dominik Fajbusiewicz, Członek Zarządu Idea Banku. Z raportu „Młodzi 2.0” stworzonego pod patronatem Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji wynika z kolei, że młodzi Polacy są znacznie bardziej przedsiębiorczy niż młodzi mieszkańcy innych krajów Unii Europejskiej. – Niemal 34% przedsiębiorców w Polsce stanowią osoby w wieku do 30 lat, a to z kolei o ponad 10% więcej niż średnia dla Unii – zauważa Andrzej Arendarski, Prezes Krajowej Izby Gospodarczej.

Mając podobne doświadczenia we współpracy w przedsiębiorczymi Polakami Idea Bank i Krajowa Izba Gospodarcza postanowiły połączyć siły i wspólnie realizować projekt „Młodzi Innowacyjni”. – Jak sama nazwa wskazuje, jest to inicjatywa kierowana do młodych Polaków, którzy mają ciekawe pomysły na biznes. Chcemy wspierać takie osoby i zapewnić im bezpłatną pomoc, dzięki której będą mogli przekuć swoje innowacyjne koncepcje w przynoszącą dochód działalność gospodarczą – mówi prezes Krajowej Izby Gospodarczej. –Młode osoby mają niezwykle ciekawe pomysły, ale brak wiedzy i doświadczenia powoduje często, że na samych pomysłach się kończy. Pomysłodawcom brakuje po prostu praktycznego wsparcia, realnego spojrzenia na swoją koncepcję czy wreszcie finansowania. W przezwyciężeniu tych ograniczeń chcemy im pomóc – deklaruje Dominik Fajbusiewicz z Idea Banku.

Dlatego w ramach inicjatywy „Młodzi Innowacyjni” Idea Bank i KIG podejmą szereg działań wspierających polskie start-upy. Współpraca obu instytucji rozpocznie się od specjalistycznych warsztatów z zakresu finansowania nowych projektów, prowadzenia spotkań z inwestorami oraz budowania marki. Wybór Idea Banku na głównego partnera inicjatywy jest nieprzypadkowy, bowiem bank posiada w swej ofercie kompleksowe rozwiązania, które stworzył specjalnie dla startujących firm. Są to m.in. pomoc w rejestracji działalności gospodarczej, darmowe konto firmowe połączone z księgowością, oferta kredytowa dla startupów czy wreszcie Inkubator Przedsiębiorczości. Wśród partnerów inicjatywy znalazły się też m.in. szkoły wyższe, parki naukowo-technologiczne oraz biznesowe portale internetowe.

Praktyczny start akcji „Młodzi Innowacyjni” zaplanowano na 28 listopada br. Tego dnia odbędą się pierwsze warsztaty inaugurujące inicjatywę. Udział w nich jest bezpłatny. Wydarzenie ma charakter otwarty, a zaproszenie kierowane jest do startupów. Warsztaty odbędą się w siedzibie Krajowej Izby Gospodarczej mieszczącej się przy ul. Trębackiej w Warszawie.

Osoby chętne do wzięcia udziału w warsztatach mogą przesyłać zgłoszenia do Krajowej Izby Gospodarczej na adres: estusinska@kig.pl 

Program warsztatów:

Andrzej Arendarski, Prezes Krajowej Izby Gospodarczej

Paweł Kostkiewicz, Centrum Przedsiębiorczości

Witold T. Bielecki, Rektor Akademii Leona Koźmińskiego (w trakcie ustaleń)

Katarzyna Siwek, Dyrektor Działu Analiz i Komunikacji Tax Care, Grupa Idea Banku

Prowadzenie: Artur Kurasiński, Aula Polska

Ścieżka 1: Finansowanie firmy we wczesnej fazie rozwoju – venture capital

(prowadzenie: Jakub Domeracki, Ekspert Idea Banku)

Ścieżka 2: Symulacja spotkania z inwestorem

(jury: Paweł Ciesielski, Prezes Zarządu Asseco Corporate Venture; Bartłomiej Gola, SpeedUp Group; Magdalena Jackowska-Rejman, Wiceprezes Zarządu INVESTIN; Paweł Szydziak, Ekspert Idea Banku)

Zaprezentuj swój gotowy pomysł biznesowy i posłuchaj, co doradzą Ci doświadczeni inwestorzy.

Ścieżka 3: Wizualna komunikacja marki

(prowadzenie: Dawid Korzekwa, Prezes Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej)

Przyjdź i posłuchaj, jak zaprojektować dobry logotyp i interfejs strony internetowej? Następnie sam zaprezentuj swój gotowy projekt i skonsultuj go ze specjalistą.