Idea Bank wydrukuje karty w oddziale

Klienci zakładający konto w Idea Banku będą mogli dostać spersonalizowaną kartę debetową od ręki w oddziale. W placówkach Idea Hub pojawią się małe drukarki, które od razu naniosą dane klienta na plastik.

W większości banków po założeniu konta musimy odczekać kilka dni zanim kurier dostarczy nam kartę płatniczą. Po podpisaniu umowy z klientem, bank wysyła zamówienie do centrum personalizacji kart. Tam niezbędne dane nanoszone są na plastik. Jeśli jest to karta wypukła, cyfry składające się na numer karty i litery nazwiska są tłoczone. W przypadku kart płaskich, informacje te są drukowane. Gotowa karta jest pakowana w kopertę i wysyłana na adres korespondencyjny klienta. Od chwili podpisania umowy do momentu odebrania przesyłki mija z reguły kilka dni.

Tak wygląda drukarka nanosząca dane na kartę płatniczą

Raczej do rzadkości należą przypadki wydawania kart od ręki klientowi w oddziale. Czasami takie karty można odebrać od razu, ale nie ma na nich na przykład naniesionych danych klienta. Jest tam jedynie numer karty i data jej ważności. Karta może być więc niespersonalizowana, czyli nie zawierać nadrukowanego nazwiska właściciela.

Idea Bank wyposaży placówki Idea Hub w małe drukarki, które będą nanosić takie informacje w chwili podpisywania umowy o konto. Karty będą miały wytłoczone numery i datę ważności (już w centrum personalizacji), a imię i nazwisko będzie nadrukowane w oddziale. Do tego wykorzystane zostaną małe przenośne drukarki. Kartę będzie można aktywować i nadać jej PIN w systemie internetowym Idea Cloud. Zasadnicza zaleta takiego rozwiązania, to możliwość korzystania z plastiku w zasadzie od razu po podpisaniu umowy.

Wspomniane wyżej centra personalizacji kart są obiektami pilnie strzeżonymi, podlegającymi surowym regułom bezpieczeństwa. Prawdopodobnie byłem jednym z nielicznych dziennikarzy (a być może jedynym), którzy mieli okazję wejść i obejrzeć na własne oczy kompletny proces produkcyjny karty płatniczej. Swoimi wrażeniami podzieliłem się z czytelnikami PRNews.pl w relacji, która znajduje się TUTAJ.

w.boczon@bankier.pl