II etap Złotej Strony Emitenta

5 sierpnia 2010 roku rozpoczął się II etap Konkursu Złota Strona Emitenta 2010, w której jury konkursowe złożone ze specjalistów w ośmiu dziedzinach, wyłoni 15 nominatów (po 3 w każdej kategorii) spośród 57 spółek giełdowych.

Wysoki i wyrównany poziom zawartości merytorycznej stron internetowych sprawił, że do II etapu Konkursu zakwalifikowała się rekordowa liczba 57 spółek giełdowych. Zbliżony czas odpowiedzi na pytanie fikcyjnego inwestora spowodował, że w dwóch kategoriach do kolejnego etapu konkursu przeszło więcej spółek niż przewiduje regulamin.

Badanie szybkości i jakości odpowiedzi emitentów na pytania inwestorów jest kryterium o najwyższej wadze punktowej w I etapie Złotej Strony Emitenta. W tegorocznej, czwartej edycji Konkursu maksymalną liczbę punktów w tym kryterium otrzymało 108 spośród 522 ocenianych spółek giełdowych. Oznacza to, że 20,69% badanych spółek odpowiedziało merytorycznie na trzy pytania fikcyjnego inwestora w ciągu 24 godzin. Niestety na żadne z zadanych pytań odpowiedzi w ciągu 48 godzin nie udzieliło 146 spośród 522 ocenianych spółek, co stanowi 27,97%.

Dla porównania w roku ubiegłym, maksymalną liczbę punktów uzyskało 15,84% badanych spółek giełdowych. Pytania inwestora bez odpowiedzi pozostawiło 36,83% ocenianych w konkursie spółek.

Procentowy udział spółek, które udzieliły merytorycznych odpowiedzi na 3 pytania fikcyjnego inwestora w ciągu 24 godzin

Procentowy udział spółek, które nie udzieliły odpowiedzi na 3 pytania fikcyjnego inwestora w ciągu i powyżej 48 godzin

ZSE 2009

15,84%

36,83%

ZSE 2010

20,69%

27,97%

„Bardzo nas cieszy, że coraz większa liczba emitentów sprawnie i merytorycznie odpowiada na pytania inwestorów. Możliwość szybkiej komunikacji ze spółką giełdową jest niezwykle istotna dla jej otoczenia. Mamy również nadzieję, że zmniejszająca się liczba emitentów, którzy nie dość dobrze wypadają w kategorii szybkiego kontaktu z inwestorami, jest wynikiem edukacyjnego charakteru Konkursu Złota Strona Emitenta” – mówi Mirosław Kachniewski, wiceprezes zarządu Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych.

W rozpoczynającym się dzisiaj II etapie Konkursu, jury oceniać będzie 57 witryn internetowych spółek giełdowych pod kątem:

  1. Jasności komunikatu i zawartości informacyjnej
  2. Informacji dla inwestorów odnośnie nowych zasad WZA
  3. Innowacyjności komunikacji
  4. Intuicyjności, ergonomii, zgodności z regułami nawigacji
  5. Poprawności zastosowanych technologii
  6. Estetyki strony
  7. Opinii inwestorów indywidualnych
  8. Opinii inwestorów instytucjonalnych

Wyniki II etapu konkursu zostaną ogłoszone 6 września 2010 roku. Ogłoszenie werdyktu Kapituły Konkursu i wręczenie nagród laureatom Złotej Strony Emitenta 2010 odbędzie się 1 października, podczas V Kongresu Zarządów Spółek Giełdowych SEG.

Źródło: Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych