IKO nagrodzone w konkursie Mobile Trends Awards

W 3. edycji konkursu Mobile Trends PKO Bank Polski został nagrodzony w kategorii „Firma wspierająca rozwój technologii mobilnej” za płatności mobilne IKO.

Spośród około 100 przedsiębiorstw i instytucji w konkursie wyłoniono zwycięzców w 16 kategoriach. Na wybór laureatów tradycyjnie już wpływ miała kapituła konkursowa, ale w tym roku swój głos oddali również internauci. Wybór internautów miał wartość równą dwóm głosom członków kapituły. Zwycięzcy zostali nagrodzeni podczas uroczystej gali Mobile Trends Awards, która odbyła się w 16 stycznia 2014 r. w Krakowie.

Nagrody Mobile Trends Awards przyznawane są corocznie przez kapitułę konkursową oraz w głosowaniu internautów. W skład kapituły wchodzą eksperci ze świata IT oraz mobilnych technologii zaproszeni do współpracy przez organizatorów. W Mobile Trends Awards mogą brać udział produkty, aplikacje, strony, kampanie, które zostały stworzone lub zrealizowane przez polskie firmy lub polskie oddziały zagranicznych firm.

Od startu usługi w marcu 2013 roku aplikację IKO aktywowało już ponad 100 tysięcy użytkowników, którzy za pomocą telefonu mogą płacić w ponad 65 tysiącach terminali w punktach handlowo-usługowych w całej Polsce, w ponad 8 tysiącach sklepów internetowych, a także wypłacać gotówkę z 3 tysięcy bankomatów PKO Banku Polskiego. IKO stało się również bazą do stworzenia lokalnego standardu płatności mobilnych.

Płatności mobilne IKO są regularnie doceniane przez rynek. Rada Programowa IT@BANK 2013 i redakcja miesięcznika Bank przyznały tytuł Wizjonera Rynku IT@BANK 2013 Wojciechowi Bolanowskiemu, dyrektorowi Pionu Bankowości Elektronicznej w PKO Banku Polskim, za stworzenie przyjaznej dla użytkowników aplikacji IKO, która dodatkowo ma szansę stać się platformą informatyczną dla stworzenia krajowego standardu płatności mobilnych. IKO zostało także laureatem międzynarodowego konkursu Effective Mobile Marketing Awards 2013 organizowanego przez Mobile Marketing Magazine.