IKO przyspiesza

Użytkownicy IKO mogą już korzystać z nowej wersji aplikacji, która nie tylko jest znacznie szybsza, ale została też wzbogacona o nowe, wygodne funkcje.

 

Prawie 185 tysięcy użytkowników IKO dokonało już łącznie ponad milion transakcji swoimi telefonami w sklepach stacjonarnych, internetowych, w bankomatach, a także przelewając środki na numer telefonu odbiorcy. Każdego dnia grono osób korzystających z telefonu z aplikacją IKO jako instrumentu płatniczego powiększa się o kilkuset nowych użytkowników i to tempo nie spada od początku funkcjonowania aplikacji na rynku.

 

Dla telefonów z systemami Android i iOS dostępna jest nowa wersja IKO, która jako aplikacja natywna, a więc dostosowana do poszczególnych platform w oparciu o dedykowany dla nich język programowania, działa teraz znacznie szybciej, pozwalając jeszcze wygodniej dokonywać zakupów telefonem. W kolejnych dniach nowe IKO będzie także udostępnione dla osób korzystających z telefonów z systemami Windows Phone, BlackBerry, Symbian oraz tych obsługujących język Java.

 

– Nie przestajemy pracować nad rozwojem IKO i wsłuchujemy się w potrzeby naszych klientów, czego efektem jest nowa wersja aplikacji – wyraźnie szybsza, wygodniejsza w użytkowaniu i z nowymi funkcjami. Nowe IKO stanie się podstawą do szybkiego rozwoju nowych funkcji płatniczych i bankowości mobilnej i jest to jeden z głównych kierunków rozwoju PKO Banku Polskiego – podkreśla Michał Macierzyński, Zastępca Dyrektora Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej w PKO Banku Polskim.

 

Poza poprawą szybkości działania, IKO zostało także wyposażone w nowe funkcje:

W nowym IKO poprawiona została także geolokalizacja, w której obiekty są grupowane na mapie, nawigacja jest łatwiejsza i szybsza, dodano dynamiczne doładowywanie elementów, a także aktywne wyszukiwanie według mechanizmu ­search-as-you-type. Ponadto nowa wersja IKO jest kompatybilna z aplikacjami, z których korzystają osoby niewidome.

 

Aby zacząć korzystać z nowej wersji IKO na telefonach z systemami iOS, Android i Windows Phone, wystarczy jedynie zaktualizować aplikację w telefonie, pobierając jej nową wersję z odpowiedniego sklepu (App Store, Google Play lub Windows Phone Store). W telefonach z systemami BlackBerry i tych obsługujących język Java konieczne jest usunięcie starej wersji aplikacji, dezaktywacja aplikacji IKO w iPKO/Inteligo, pobranie nowej wersji ze strony www Banku i ponowna aktywacja (w przypadku portmonetki IKO wystarczy usunąć starą wersję aplikacji, pobrać nową i dokonać ponownej aktywacji na telefonie).

 

Płatności mobilne IKO – rozwiązanie PKO Banku Polskiego łączące funkcje bankowości mobilnej z możliwością dokonywania płatności mobilnych – pojawiły się na rynku w marcu 2013 roku. W tym czasie udało się zbudować sieć akceptacji IKO obejmującą 70 tysięcy terminali płatniczych eService, ponad 6 tys. bankomatów PKO Banku Polskiego i Euronet oraz 10 tys. sklepów internetowych, co czyni je najpopularniejszym i najbardziej rozwiniętym systemem płatności mobilnych w Polsce. Również sama aplikacja mobilna jest systematycznie rozwijana. Obecnie IKO działa już na niemal wszystkich telefonach dostępnych na krajowym rynku (Android, iOS, Windows Phone, BlackBerry, Symbian i Java), zostało także udostępnione klientom Inteligo, osobom prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą, a nawet dzieciom w postaci portmonetki IKO. Na bazie płatności mobilnych IKO budowany jest także wspólnie z bankami partnerskimi Polski Standard Płatności.