IKO zwycięzcą głosowania internautów w konkursie Mobile Trends Awards

W 12. edycji konkursu Mobile Trends Awards aplikacja mobilna IKO zdobyła nagrodę główną w głosowaniu internautów, pokonując aplikacje o znacznie większej liczbie użytkowników. Aplikacja IKO jest ceniona m.in. za innowacyjność oraz praktyczne funkcje. Jest jedną z najlepiej ocenianych aplikacji bankowych na świecie. Dynamiczny rozwój IKO przysparza jej sympatyków i jej popularność również stale rośnie. Drugi raz z rzędu aplikacja mobilna PKO Banku Polskiego wygrała głosowanie internautów w tym konkursie.

– Aplikacja IKO ma miliony użytkowników i nie mniej wiernych fanów, a to, że wygrała w głosowaniu internautów w konkursie Mobile Trends Awards jest doskonałym prezentem na jej 10 urodziny. Ta nagroda jest dla nas potwierdzeniem, że użytkownicy są zadowoleni z IKO i doceniają ją. Dziękujemy internautom za głosy oddane na IKO i za zaufanie, że dalej będziemy rozwijać aplikację tak, by załatwienie z nią codziennych spraw również tych pozabankowych było szybkie, łatwe i wygodne – mówi Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim.

– Od samego początku tworzenia IKO wsłuchiwaliśmy się w opinie użytkowników. Naszym celem zawsze było i jest to, aby ta aplikacja była praktyczna i przyjazna. To słuszny kierunek, świadczą o tym liczba aktywnych aplikacji IKO i opinie jej użytkowników. Jesteśmy z tego dumni i jednocześnie zmotywowani do dalszej pracy nad jej rozwojem. Ten sukces traktujemy również jako zobowiązanie do udoskonalania aplikacji, tak aby nie tylko odpowiadała na potrzeby użytkowników ale nawet wyprzedzała ich oczekiwania – dodaje Łukasz Kuc, dyrektor Biura Kanałów Cyfrowych w PKO Banku Polskim.

IKO, aplikacja mobilna PKO Banku Polskiego została wprowadzona na rynek w marcu 2013 roku. Dziś jest bardzo dobrze ocenianą i najpopularniejszą w Polsce aplikacją bankową. Liczba aktywnych aplikacji IKO przekroczyła już rekordowe na polskim rynku bankowym 7,3 mln, a klienci dwóch największych sklepów z aplikacjami wystawili jej prawie 1 mln ocen, których średnia to 4,8 na 5 możliwych gwiazdek.

Wygodna, praktyczna i bezpieczna aplikacja IKO ma ponad 100 funkcji. Jej użytkownicy bardzo chętnie korzystają z usług bankowych i coraz szerzej także pozabankowych. Od początku działania aplikacji, użytkownicy logowali się do niej ponad 6,6 mld razy, wykonali ponad 1,7 mld transakcji na łączną kwotę ponad 480 mld złotych. Co godzinę klienci logują się do IKO średnio 237 tys. razy. Średnio codziennie realizuję prawie 2 mln różnych transakcji. Najczęściej płacą BLIKIEM w Internecie, robią przelew na rachunek i płacą zbliżeniowo telefonem za pomocą HCE. Dużą popularnością cieszą się również możliwość zakupu biletów komunikacyjnych i opłat za przejazdy autostradami. Korzystający z IKO klienci PKO Banku Polskiego płacą w Internecie 7 razy na sekundę, w każdej minucie zlecają 326 przelewów, a w ciągu doby bank notuje 22,5 mln interakcji.

Użytkownikom IKO codzienne bankowanie ułatwia Asystent głosowy. Po ponad dwóch latach od wdrożenia ma on ponad 1 mln unikalnych użytkowników. To oparte na sztucznej inteligencji narzędzie rozumie już 320 tematów rozmów prowadzonych językiem naturalnym. Asystent głosowy IKO jest rozwiązaniem technologicznym, które powstało w PKO Banku Polskim. Żadna inna instytucja finansowa w Polsce nie oferuje klientom asystenta głosowego z tak zaawansowanym zakresem realizowanych poleceń.

Zgodnie z założeniami strategii PKO Banku Polskiego „Przygotowani do wyzwań, nastawieni na przyszłość” na lata 2023-25 aplikacja IKO jest stale rozwijana. Poszerzana jest oferta usług dodanych także pozabankowych. W najbliższych latach IKO będzie centrum ekosystemu usług, dopasowujących się w sposób spersonalizowany do stylu życia i potrzeb danego klienta. Stworzony ekosystem będzie dostępny również dla osób, które nie posiadają rachunku w PKO Banku Polskim.

Mobile Trends Awards to prestiżowe wyróżnienie w branży. Od 12 lat nagrody przyznawane są firmom, które z sukcesem wykorzystują mobilne technologie. Laureatów wybiera kapituła konkursowa, w której skład wchodzą eksperci związani z branżą mobile. Produkty oceniane są za perfekcję, dostosowanie do potrzeb użytkowników, innowacyjność oraz rozpoznawalność. Swoich faworytów w każdej kategorii wskazują także internauci, a projekt który otrzyma największą liczbę ich głosów otrzymuje nagrodę główną.

Źródło: PKO BP