Ile Polek, tyle definicji sukcesu i przedsiębiorczości

Być kobietą sukcesu oznacza spełnianie młodzieńczych marzeń, osiągnięcie stabilnej pozycji menedżerki w międzynarodowej firmie, niezależność finansową, a także możliwość decydowania o sobie. Konkurs zorganizowany przez Akademię Kobiet Sukcesu wspólnie z Bankiem BPH w ramach akcji „Kobieta Sukcesu w świecie finansów” pokazał, że ile Polek, tyle definicji sukcesu i przedsiębiorczości.

Kobiety biorące udział w konkursie podkreślały, że aktywna i przedsiębiorcza postawa oraz branie spraw w swoje ręce mogą pomóc w osiągnięciu satysfakcji z wykonywanej pracy, uzyskaniu stabilności finansowej oraz dają możliwość realizacji zawodowych marzeń. Jak wynika z ich wypowiedzi, przedsiębiorczość pozwala kobiecie dbać o własny rozwój, odnieść sukces, a w końcu stać się przykładem i inspiracją dla innych kobiet.

Prawie 70 kobiet wzięło udział w cyklu praktycznych warsztatów prowadzonych przez ekspertki związane z kampanią edukacyjną Banku BPH „Kobieta w świecie finansów”. Akcja skierowana była do kobiet, które pragną rozwinąć skrzydła, w pełni wykorzystać swój potencjał i pewnie funkcjonować w świecie finansów i biznesu.

Pierwszy warsztat – „Biznesplan okiem praktyka – jak uniknąć pułapek na starcie i wyjść na swoje” poprowadziła Katarzyna Ciesielska z Fundacji Centrum Promocji Kobiet. Był on poświęcony zagadnieniom związanym z uruchomieniem i prowadzeniem własnego przedsiębiorstwa. Uczestniczki podkreślały wartość praktycznych przykładów oraz możliwość spotkania kobiet, które osiągnęły sukces w biznesie.

– Liczba pytań najlepiej świadczy, jak ważna jest możliwość bezpośredniego kontaktu z ekspertami – kobietami sukcesu, które chcą podzielić się swoją wiedzą. Ze spotkania wyszłyśmy pełne energii, z nadzieją, że warto realizować własne marzenia i z bogatym zestawem materiałów. To był bardzo dobrze zainwestowany czas – powiedziała Joanna.

Podczas drugiego warsztatu „Kreatywność w poszukiwaniu pomysłów na biznes” prowadząca – Dorota Jaślan z Fundacji Centrum Promocji Kobiet – zapoznała uczestniczki z technikami poszukiwania innowacyjnych rozwiązań, strategiami kreatywności wybitnych ludzi oraz technikami mającymi na celu zwiększanie możliwości twórczego myślenia.

Pełna kreatywności atmosfera warsztatu znalazła odzwierciedlenie w opiniach uczestniczek. – Warsztaty uczyły sposobów na zwiększenie kreatywności, którą można zastosować do wszystkich dziedzin życia, np. do rozwiązywania problemów. Nauczyłam się, że nie ma nierozwiązywalnych problemów. Obserwując pełne pasji panie na sali, zobaczyłam, ile jest w tych kobietach siły, ile wspaniałej energii, ile pomysłów, poczucia humoru, życzliwości. Wyszłam naładowana wiedzą i pozytywną energią, a także pełna radości, że w nas, kobietach jest tyle siły i są miejsca, gdzie możemy się tak „twórczo” spotykać – podsumowuje Ewa.

Trzeci z cyklu warsztatów „Przedsiębiorczość jako postawa życiowa” otworzył Wiceprezes Banku BPH, Grzegorz Jurczyk, który zapewnił, że mężczyźni wspierają kobiety zarówno w rozwoju osobistym, jak i zawodowym, że biznes dostrzega drzemiącą w kobietach siłę. Warsztat poprowadziły dr Ewa Lisowska, Jolanta Szwalbe, właścicielka Wydawnictwa im. B. Franklina oraz Iwona Burzyńska, ekspertka public relations. Uczestniczki spotkania poznały inspirujące przykłady osób, które osiągnęły sukces w biznesie oraz zostały wprowadzone w tajniki osobistego PR jako elementu postawy przedsiębiorczej. – Z wykładu dr Lisowskiej w pamięć zapadło mi szczególnie przesłanie, że osoba przedsiębiorcza przekracza granice w różnych wymiarach i dokonuje w ten sposób transgresji. Każdego dnia warto „dołożyć cegiełkę” do własnego rozwoju. Koncepcja nauki przez całe życie także trafnie charakteryzuje postawę życiową osoby przedsiębiorczej – dodała inna uczestniczka.

Źródło: Akademia Kobiet Sukcesu