IMDb.pl – nowy konkurent dla FilmWeb

Po dwóch tygodniach od startu bazy filmowej IMDb.pl internauci dodali 6679 filmów (stan na 4 maja) i jak mówi jeden z twórców portalu zainteresowanie stroną przerosło oczekiwania.

Rozpoczęliśmy tworzenie filmowej społeczności prawdziwych miłośników kina – mówi Grzegorz Borowiecki z IMDb.pl – mamy już 13 weryfikatorów sprawdzających dodawane treści, ale to wciąż za mało w porównaniu z tempem w jakim przybywa dodających. Cały czas korzystamy z uwag internautów budując stronę dostosowaną do ich potrzeb. Pracę nad szczegółami ciągle trwają, ale najważniejsze funkcje działają już bez zarzutu.

Przygotowania do uruchomienia serwisu trwały ponad rok czasu. Najpierw była dokładna analiza rynku a później ustalenie na czym najbardziej zależy odwiedzającym strony o tematyce filmowej.

IMDb to skrót angielskiej nazwy The Internet Movie Datebase, czyli Internetowej Bazy Filmowej. Opisując IMDb.pl nie sposób nie odnieść się do innej strony wykorzystującej ten skrót.

IMDb.com to anglojęzyczna baza filmowa, którą odwiedza miesięcznie 35 milionów użytkowników z całego świat. Serwis IMDb.pl nie jest formalnie powiązany z IMDb.com.