Imperium Paczkomatów 24/7 zbudowane

W dniu 15 grudnia 2009 roku na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie zakończył się zorganizowany przez firmę InPost – największego, niezależnego operatora pocztowego – konkurs „Zbuduj swoje Imperium z Paczkomatami 24/7”. Zwycięzcę – spośród 6 finałowych projektów – wybrało jury złożone z pracowników naukowych SGH i UEK oraz kadry zarządzającej firmy InPost. Najlepszym okazał się projekt serwisu wymiany produktów autorstwa Rozalii Dąbrowskiej i Piotra Nowickiego, studentów Szkoły Głównej Handlowej. Wyróżnienie otrzymały również pomysły dwóch innych zespołów – zarówno z SGH, jak i UEK.

Konkurs rozpoczął się 21 października 2009 roku. Składał się z dwóch etapów i był skierowany do studentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie i Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Zadaniem jego uczestników było opracowanie biznesplanu dla przedsiębiorstwa wykorzystującego w swojej działalności sieć Paczkomatów 24/7. W pierwszym etapie, którego finał odbył się 30 listopada, spośród wielu nadesłanych zgłoszeń, jury wyłoniło 6 finałowych projektów. Drugi etap polegał na przedstawieniu swojego pomysłu i planów rozwoju biznesu podczas szczegółowej prezentacji.


Zwycięzca w nagrodę otrzyma profesjonalne wsparcie w przygotowaniu wniosku o dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej oraz pomoc prawną dla nowego podmiotu gospodarczego. Dodatkowo, doświadczona kadra InPost wesprze laureatów w trakcie realizacji projektu oraz zapewni młodym przedsiębiorcom dostęp do przestrzeni biurowej.


Firma InPost jest znakomitym przykładem przedsiębiorstwa, które wiele zyskało dzięki unijnemu wsparciu. Mamy świadomość, że najczęstszym problemem młodych przedsiębiorców jest brak funduszy na rozpoczęcie działalności, dlatego chcemy podzielić się swoim doświadczeniem i pomóc zrealizować marzenia o własnej firmie. Projekt Rozalii Dąbrowskiej i Piotra Nowickiego został wybrany ze względu na ciekawą ideę, profesjonalne przygotowanie i rozbudowaną formułę zarówno biznesplanu, jak i samej prezentacji. Wierzę, że pomysłowość laureatów naszego konkursu i znajomość rynku e-commerce doskonale rokuje na przyszłość. Gratujemy zatem zwycięzcom i życzymy wielu sukcesów zawodowych” – Rafał Brzoska, prezes zarządu InPost.

W uzasadnieniu wyboru podkreślono także, że zwycięski pomysł jest nowatorski i jedyny na polskim rynku. Projekt zakłada stworzenie portalu wymiany prezentów, a więc produktów, które często nie podlegają zwrotowi w sklepie, gdyż ich właściciele nie posiadają dowodu zakupu. Główną grupą docelową usługi są osoby niezadowolone z otrzymanych podarunków, pragnące je wymienić na inny produkt z tego samego przedziału cenowego.

Ideą przewodnią konkursu była promocja innowacyjnych projektów oraz zaangażowanie jak największej liczby przedsiębiorczych studentów do opracowania własnych biznesplanów. Dla organizatora konkursu, firmy InPost, jedną z najważniejszych intencji było podzielenie się własnym, bogatym doświadczeniem pozyskiwania unijnych dotacji na rozwój działalności gospodarczej z przedsiębiorczymi studentami, którzy mają ciekawy pomysł na biznes.


W trakcie trwania konkursu „Zbuduj swoje imperium z Paczkomatami 24/7” do komunikowania się z uczestnikami wykorzystano serwis społecznościowy Facebook. Konkursowy profil zgromadził kilkudziesięciu fanów, którzy na bieżąco, przez cały czas trwania konkursu, czerpali z niego pomocne informacje oraz śledzili zamieszczane aktualności. Ponadto, podczas akcji promocyjnej wykorzystano Augmented Reality, czyli moduł rozszerzonej rzeczywistości, łączącej świat realny z wirtualnym. Przy użyciu kamerki internetowej i specjalnego piktogramu, umieszczonego na ulotkach informacyjnych oraz udostępnionego na internetowej stronie InPost, można było zobaczyć wirtualny paczkomat.

Patronat honorowy nad konkursem objęli Rektorzy Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie oraz Szkoły Głównej Handlowej. Partnerami projektu były organizacje studenckie NZS UEK oraz NZS SGH, które odpowiadały za promocję konkursu na swoich uczelniach.

Za koncepcję i kompleksową realizację kampanii promocyjnej odpowiadała Agencja Interaktywna Trendmaker z Krakowa.

Źródło: Integer.pl