W ostatnich dniach lutego, karta płatnicza o wartości 100 000 zł – główna nagroda świątecznej loterii MasterCard – trafiła w ręce zwycięzcy. Rozstrzygnięcie promocji pokazało ogromne zainteresowanie użytkowników kart MasterCard tegoroczną edycją loterii – wzięło w niej udział ponad 130% więcej osób niż w roku ubiegłym. Minimalna kwota zgłoszenia wynosiła 100 zł, ale jak się okazało średnia wartość transakcji na jednego uczestnika osiągnęła 250,71 zł. Dowodzi to, że ustalenie minimalnej wartości rejestrowanej transakcji, nie było barierą do wzięcia udziału w promocji.
Klarowne zasady – pewna wygrana
Wśród osób, które w dniach od 1 listopada do 31 grudnia 2004 roku dokonały zakupu za minimalną kwotę 100 złotych, przy użyciu kart MasterCard®, MasterCard Electronic® lub Maestro®, rozlosowano nagrody. Wręczenia karty o wartości 100 000 zł dokonano podczas specjalnego wydarzenia, w którym uczestniczyli przedstawiciele organizacji MasterCard oraz banku BISE – wydawcy karty płatniczej, którą posłużył się zwycięzca loterii. W promocji rozlosowano również 50 talonów o wartości 800 zł na zakupy w wybranych sklepach sieci Campus oraz 25 kamer cyfrowych Sony.
Na duże zainteresowanie tegoroczną promocją MasterCard wskazało również zawrotne tempo, przekazania dodatkowych upominków co dziesiątemu uczestnikowi loterii. Każda z takich osób została nagrodzona jednym z 1000 zestawów świeczników MasterCard.
Sezonowe promocje MasterCard, organizowane regularnie od kilku lat, adresowane są do posiadaczy kart płatniczych ze znakiem akceptacji systemu MasterCard oraz ich potencjalnych użytkowników. Celem promocji jest zarówno zwiększenie liczby transakcji niebankomatowych dokonywanych kartami MasterCard®, MasterCard Electronic® i Maestro®, jak i popularyzowanie używania samych kart płatniczych.
Promocji konsumenckiej towarzyszyła kampania w mediach zaadaptowana na polski rynek przez agencję reklamową McCann-Erickson, zaś planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy Universal McCann. Reklamy pojawiały się w poczytnych tygodnikach, w telewizji, radiu oraz
w najbardziej popularnych serwisach internetowych.
Promocja została dodatkowo wsparta aktywnością w kinach sieci Ciema City w 11 największych miastach Polski. W holach kin widoczne były materiały promocyjne MasterCard – niestandardowe narzuty na kanapy i fotele, plakaty informujące o loterii, standy z ulotkami wyeksponowane przy kasach oraz ławkach ustawionych obok kanap. Podczas weekendów wsparciem akcji były hostessy udzielające informacji o zasadach loterii i zachęcające do udziału w niej.