Inauguracja Tygodnia dla Oszczędzania 2009

Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy już po raz trzeci organizuje obchody Światowego Dnia Oszczędzania, który przypada na 31 października. Społeczna akcja edukacyjna Tydzień dla Oszczędzania jest zakrojoną na szeroką skalę inicjatywą, która służy budowaniu świadomości tego, jak ważne jest oszczędne gospodarowanie pieniędzmi. 

Tegoroczna akcja obfituje w szereg ciekawych projektów adresowanych zarówno do młodzieży jak i dorosłych.

Działania w szkołach

W tym roku akcja Tydzień dla Oszczędzania potrwa od 26 do 31 października. W myśl zasady, że naukę o rozsądnym zarządzaniu własnymi finansami najlepiej rozpocząć od najmłodszych lat, Fundacja Kronenberga zaprasza uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych oraz ich nauczycieli do wzięcia udziału w tegorocznej akcji Tydzień dla Oszczędzania.

Ponad 2000 szkół z całej Polski otrzymało zestawy edukacyjne oraz materiały zachęcające młodzież do aktywnego uczestniczenia w obchodach Światowego Dnia Oszczędzania. Podobnie jak w roku ubiegłym, Fundacja Kronenberga przygotowała obszerny pakiet informacyjny wraz z zaproszeniem dla nauczycieli do aktywnego przyłączenia się do akcji. Dokument został wysłany do szkół pocztą.

Nowością programu jest innowacyjna platforma edukacyjna, za pomocą której w prosty sposób będzie można stworzyć swój autorski kurs e-learningowy na temat oszczędzania. Organizatorzy zapraszają wszystkich zainteresowanych tematyką oszczędzania, do korzystania z tego interaktywnego, ogólnodostępnego narzędzia. Więcej szczegółów na stronie www.tdo.edu.pl.

Ciekawe konkursy

Krótki film o oszczędzaniu II

W ramach zeszłorocznych obchodów Tygodnia dla Oszczędzania odbył się konkurs filmowy „Krótki film o oszczędzaniu”. Ze względu na ogromne zainteresowanie młodzieży tą inicjatywą, organizatorzy akcji ogłaszają drugą edycję konkursu pod tytułem „Krótki film o oszczędzaniu II”. Tak jak w roku ubiegłym, uczestnicy będą musieli nakręcić trwający maksymalnie 1,5 minuty film o tematyce związanej z oszczędzaniem, zawierający jedno z edukacyjnych haseł dostępnych w portalu www.tdo.edu.pl. Tegoroczna edycja konkursu filmowego została wzbogacona o kategorię Happeningi, w której nagradzane będą najciekawsze wydarzenia dotyczące oszczędzania. Dla najbardziej kreatywnych autorów filmów organizatorzy przewidzieli atrakcyjne nagrody pieniężne. Łączna pula do wygrania to 34 tysiące złotych. W roku ubiegłym w ramach konkursu powstało prawie 400 wyjątkowych etiud filmowych, które można obejrzeć na stronie internetowej www.tdo.edu.pl.  

Mini konkurs e-learningowy

Ci, którzy nie czują się pewnie w roli reżysera mogą zaistnieć w innej dziedzinie. Fundacja Kronenberga zachęca młodzież szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych oraz ich nauczycieli do wzięcia udziału w równie interesującym przedsięwzięciu – konkursie na najciekawszy kurs e-learningowy. W pracy nad tworzeniem miniscenariuszy będzie można korzystać z innowacyjnej platformy edukacyjnej, przygotowanej specjalnie dla nauczycieli i młodzieży szkolnej.

Badanie opinii publicznej

Tydzień dla Oszczędzania to idealny czas, by zdiagnozować stan wiedzy Polaków na temat oszczędzania oraz zidentyfikować postawy Polaków wobec zawirowań w rodzimej i światowej gospodarce. W tym celu Fundacja Kronenberga zleciła ośrodkowi badań opinii publicznej przeprowadzenie obszernego badania, którego wyniki będą opublikowane w formie raportu w Tygodniu dla Oszczędzania.  

Strona internetowa www.tdo.edu.pl

Rozbudowany portal www.tdo.edu.pl, wypełniony ciekawymi treściami edukacyjnymi, jest cennym przewodnikiem po świecie finansów osobistych. Ponadto, serwis zawiera prezentacje, filmy i podcasty, które mogą służyć jako pomoc dydaktyczna dla nauczycieli oraz innych osób zainteresowanych tematyką rozsądnego gospodarowania własnym budżetem.

Kilka słów o akcji Tydzień dla Oszczędzania 2008

Obchody Światowego Dnia Oszczędzania to wieloletnia, międzynarodowa tradycja. Dzięki Fundacji Kronenberga, Polska wpisuje się do grona krajów, w których co roku organizowane są akcje edukacyjne, uświadamiające opinii publicznej, jak ważne w życiu codziennym jest racjonalne zarządzanie pieniędzmi. Organizatorzy wkładają wiele wysiłku, by przekazana wiedza ekonomiczna zaprocentowała i przyczyniła się do bardziej racjonalnego i efektywnego zarządzania osobistymi budżetami. W ubiegłym roku akcja Tydzień dla Oszczędzania spotkała się z ogromnym zainteresowaniem młodzieży. Ponad 260 szkół przyłączyło się do obchodów Światowego Dnia Oszczędzania, a portal www.tdo.edu.pl zanotował, w czasie trwania akcji, rekordową liczbę 119 000 użytkowników.  

Organizatorem Tygodnia dla Oszczędzania jest Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy.

Patronat medialny nad TdO objął tygodnik Newsweek.

Źródło: Citi Handlowy