Na infolinii Compensy możecie już porozmawiać z robotem. Wkrótce takie rozwiązania pojawią się w bankach

Na infolinii towarzystwa ubezpieczeniowego Compensa możecie już porozmawiać z botem. Zamiast wybierać tonowo odpowiednią opcję rozmowy, możecie swoimi słowami powiedzieć w jakim celu dzwonicie i co chcecie załatwić.

ankar, YAY Foto

Od pewnego czasu coraz częściej słyszymy o konieczności automatyzacji procesów w instytucjach finansowych. Zarówno branża bankowa, jak i ubezpieczeniowa upatruje w robotyzacji szansy na zmniejszenie kosztów. Automaty trafiają w pierwszej kolejności tam, gdzie realizowane są procesy powtarzalne, które nie wymagają zaangażowania żywego pracownika (na przykład obróbka określonych danych). Banki i zakłady ubezpieczeń coraz częściej mówią też o botach w kontekście obsługi klienta.

Nie jest to odległa przyszłość, bo z botem na infolinii możecie porozmawiać już dzisiaj. Wirtualny Asystent pojawił się właśnie w towarzystwie ubezpieczeniowym Compensa. Spotkacie go w serwisie IVR w sekcji dotyczącej ubezpieczeń komunikacyjnych, życiowych, majątkowych i podróżnych. Na tym etapie nie zastąpi jednak jeszcze żywego pracownika – zarówno do podpisania nowej umowy, jak i wyliczenia oferty potrzebny jest człowiek.

Automat proponuje jednak kilka ścieżek rozmowy, podpowiada, gdzie znajdziemy najbliższą placówkę TU lub zbiera dane do kontaktu od klienta. Rozmowa przebiega w podobny sposób jak na standardowej infolinii IVR z tą różnicą, że nie musimy odrywać słuchawki od ucha, by wcisnąć określoną cyfrę – komendy wypowiadamy głosowo, jak w trakcie rozmowy z żywym człowiekiem. System rozpoznaje naturalną mowę, więc klient może odpowiadać „swoimi słowami”.

Tego typu rozwiązania w niedalekiej przyszłości trafią na kolejne infolinie. Wirtualny asystent będzie nas prowadził przez określoną ścieżkę rozmowy segregując wprowadzane przez nas informacje. Na końcu przejmie nas człowiek, który będzie miał już przygotowane niezbędne dane. Nietrudno się jednak domyślić, że automaty te z biegiem czasu będą stawać się coraz bardziej zaawansowane i przejmować kolejne zadania od konsultantów.

Sprawdź program konferencji Sztuczna inteligencja w sektorze finansowym >>