InfoMonitor Biuro Informacji Gospodarczej S.A. pomaga przez Internet

Oferujemy informacje o nierzetelnych płatnikach z największej bazy informacji gospodarczych w Polsce – mówi Michał Machlejd, Prezes InfoMonitora. Za pomocą naszych produktów przedsiębiorcy, ale również klienci indywidualni oraz instytucje mogą w znacznym stopniu ograniczyć ryzyko biznesowe unikając współpracy z niesolidnym kontrahentem. Współpracując z nami mogą tanio windykować swoje należności. Dotychczasowa strona informowała jedynie o ofercie produktowej, a my chcieliśmy wyjść do naszych klientów, pokazać im, jak nasze produkty mogą rozwiązać ich problemy – dodaje Prezes Machlejd.

Przebudową wizerunku i prowadzeniem działań w sieci Internet zajęła się agencja interaktywna Point of View. Podstawowym zadaniem było usystematyzowanie oferty InfoMonitora i spojrzenie na nią z punktu widzenia klienta. W tym celu powstał zespół roboczy złożony z pracowników obu spółek. Wyodrębniono grupy docelowe, do których skierowano serwis WWW i pod tym kątem przygotowano zawartość merytoryczną. Usystematyzowano też ofertę, segregując produkty według potrzeb związanych ze sprawdzaniem kontrahenta, odzyskiwaniem należności, budowaniem wiarygodności oraz monitorowaniem informacji o własnej firmie.

Chcieliśmy stworzyć serwis dynamiczny, skierowany na konsumenta, który w prosty i przejrzysty sposób komunikuje ofertę InfoMonitora
– mówi Mariusz Majewski, prezes Point of View. Dlatego na stronie głównej następuje czytelny podział informacji na trzy segmenty wyznaczone przez grupy docelowe, a jednocześnie podkreślona jest misja spółki i jej przewaga nad konkurencją. Serwis opisuje ofertę spółki językiem korzyści – mówi Anna Prokop, Marketing Manager InfoMonitora i dodaje. Poszczególne produkty prezentowane są według ujednoliconego schematu: korzyść, opis produktu, informacja do kogo jest on skierowany i jak można go nabyć. Dzięki temu klienci mogą łatwo znaleźć produkt odpowiadający ich potrzebom i szybciej podjąć decyzję biznesową porównując różne możliwości współpracy z InfoMonitorem.

Dodatkowo serwis wzbogacono o wiele narzędzi interaktywnych ułatwiających korzystanie z serwisu (np. wyszukiwarka dokumentów, możliwość wydrukowania strony), jak również angażujących użytkowników (np. sondy, ankiety, możliwość polecenia strony znajomym). Serwis zapewnia stały dostęp do Systemu BIG dla dotychczasowych klientów, a potencjalnym pozwala zapoznać się z Systemem za pomocą przewodnika.

Serwis zbudowano z wykorzystaniem platformy e-point Active Content, która charakteryzuje się łatwością obsługi, elastycznością i funkcjonalnością. Wykorzystanie technologii Java, standard J2EE zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa, co podkreśla prezes Machlejd mówiąc – na rynku informacji gospodarczych podstawowe znaczenia ma zaufanie, dlatego zdecydowaliśmy się na rozwiązanie bezpieczne, sprawdzone w licznych instytucjach finansowych". Platforma e-point Active Content jest bowiem obecnie jednym z najczęściej stosowanych systemów klasy CMS w Polsce – zwłaszcza w firmach o charakterze finansowym (np. Grupa ING, BGŻ, Bank Pocztowy, AEGON TUnż i inne).

Po wdrożeniu serwisu rozpoczęto działania reklamowe promujące nowe strony InfoMonitora oraz wskazujące na możliwości współpracy. W kampanii wykorzystano serwisy skierowane do przedsiębiorców, jak również zastosowano mailing targetowany. Podjęto też współpracę z serwisem Money.pl, w którym umieszczona będzie prezentacja InfoMonitora.