Banki spółdzielcze będą mogły teraz równie skutecznie jak inne banki sprawdzać rzetelność płatniczą swoich klientów. Wszystko dzięki umowom, które podpisały z InfoMonitorem. Na ich mocy będą także zgłaszać nierzetelnych kredytobiorców do Ewidencji Dłużników prowadzonej przez InfoMonitor, a także sprawdzać, czy klient zalega wobec innych instytucji z płatnościami. Osoba, która znajdzie się w Ewidencji może mieć problemy z zaciągnięciem kredytu lub zakupami na raty.
Współpracujemy z Biurem Informacji Kredytowej i mamy możliwość udostępnienia bankom spółdzielczym informacji pochodzących z całego sektora bankowego. Dzięki tym danym, jak również w oparciu o własne zasoby pochodzące z pozostałych sektorów gospodarki dajemy możliwość określenia rzetelności płatniczej klienta, co stanowi bardzo ważny czynnik w procesie przyznawania kredytu – mówi Mariusz Hildebrand, Prezes InfoMonitora Biura Informacji Gospodarczej S.A.
Spółdzielczą Grupę Bankową tworzą Banki Spółdzielcze oraz Gospodarczy Bank Wielkopolski SA. Ich działalność koncentruje się na zapewnieniu kompleksowej obsługi finansowej firmom działającym na terenie miast i wsi, przedsiębiorstwom sektora rolno-spożywczego oraz rolnikom, jak również wspieranie rozwoju gospodarczego środowisk lokalnych.
Osobie, która posiada zadłużenie u innych podmiotów np. nie płaci rachunków za telefon, kablówkę lub czynsz, bank może nie udzielić kredytu. To bardzo poważna przeszkoda i wiele osób ma tego świadomość Zanim ktoś zostanie wpisany do naszej Ewidencji Dłużników otrzymuje wezwanie do zapłaty. Ponad połowa tych, którzy je dostają od razu reguluje dług. Tylko w tym roku nasi klienci odzyskali już prawie 75 milionów złotych – wyjaśnia Prezes InfoMonitora.
Informacje o nierzetelnych dłużnikach sprawdzają w Ewidencji Dłużników InfoMonitora nie tylko banki, ale także firmy leasingowe, telekomunikacyjne i pożyczkowe. Dzięki temu są w stanie lepiej ocenić rzetelność płatniczą osoby, z którą planują podpisać umowę. Informacja o nieterminowym regulowaniu zobowiązań jest dla nich ostrzeżeniem, by nie współpracować z daną osobą lub firmą lub zabezpieczyć się poprzez narzucenie trudniejszych warunków umowy.
Umowy banków spółdzielczych z Biurem Informacji Gospodarczej pomogą im zwiększyć bezpieczeństwo udzielanych kredytów. Dzięki dostępowi do informacji jakimi dysponuje InfoMonitor małe banki spółdzielcze będą w stanie oferować lepsze warunki kredytowe swoim klientom, a ich dłużnicy, którzy często celowo ociągają się z zapłatą należności, zaczną poważniej traktować swoje zobowiązania.
W 2007 roku InfoMonitor udostępnił blisko 1,5 mln raportów, w tym roku już ponad 2,5 mln. O rzetelność płatniczą tylu konsumentów i przedsiębiorców pytały podmioty współpracujące z InfoMonitorem – banki, pożyczkodawcy, operatorzy sieci komórkowych, kablowych, dostawcy Internetu i inni usługodawcy.
Coraz więcej banków spółdzielczych dostrzega korzyści współpracy z InfoMonitorem, kolejne banki planują w najbliższym czasie podjęcie współpracy z InfoMonitorem.