Informacje, zakupy i co jeszcze?

Internet jest najszybszym źródłem informacji. Badania firmy Acxiom pokazują, że w Polsce najczęściej korzystają z Internetu osoby młode i z dużych miast. Czytamy, szukamy, dokształcamy się, załatwiamy w sieci swoje sprawy.

Wg badań Megapanel PBI/Gemius portal Google w ciągu miesiąca odwiedziło prawie 13 mln osób. Wysoki odsetek internautów przyznaje, że codziennie choć na kilka minut odwiedza portale informacyjne. Niektórzy nie wyobrażają sobie dnia bez sprawdzenia poczty elektronicznej, kontaktów ze znajomymi przez komunikator czy wizyty na portalu społecznościowym.

Także bankowe konta elektroniczne stają się popularniejsze. Dokonujemy przelewów w sieci, nie tracąc czasu na poczcie. Częściej robimy zakupy, zarówno w sklepach internetowych jak i na aukcjach. Wg badań firmy Gemius, odsetek kupujących przez Internet zwiększa się z roku na rok. Nowością na polskim rynku e-Commerce są zakupy grupowe, od dawna cieszące się popularnością w innych krajach. Portale działają wg prostej zasady: kojarzą ze sobą określoną grupę osób, która ma możliwość nabycia określonego towaru ze znaczącymi rabatami.

– Portale cieszą się coraz większym zainteresowaniem internautów – mówi Cezary Łosko, założyciel Inntegro.pl – W lipcu mieliśmy 10 tysięcy odsłon, natomiast we wrześniu było ich już 60 tysięcy. Najbardziej popularnymi produktami sprzedawanymi w taki sposób są telewizory, monitory, laptopy.

Jak pokazują wyniki badania Gemius, ponad 37 proc. internautów kupujących w sieci, decyduje się na transakcję przynajmniej raz w miesiącu, a 41 proc. – kilka razy w roku. Badania Acxiom z kolei potwierdzają, że z przebadanej grupy osób, co czwarta osoba wydaje na zakupy internetowe więcej niż 250 zł.

* Badanie NetTrack MillwardBrown SMG/KRC przeprowadzono na grupie 30 136 052 osób w wieku 15-75 lat. Korzystający z Internetu 13 594 726 osób.