Infosys BPO Poland w 2010 roku stawia na konsulting

Infosys BPO Poland – polska spółka Infosys Technologies – w 2010 roku planuje ze szczególnym naciskiem rozwijać usługi doradcze. Już dziś polskie centrum obsługuje 50% wartości kontraktów konsultingowych światowego giganta. Jest to kolejne potwierdzenie informacji, że Polska staje się zapleczem bardziej zaawansowanych procesów outsourcingowych.

Firma Infosys BPO Poland szturmuje rynek doradztwa biznesowego. Centrum usług dla biznesu, które ulokowało się w Polsce pod koniec 2007 obsługuje już 50% wartości kontraktów konsultingowych Infosys BPO na świecie. Jest to około 30% obecnej działalności łódzkiej placówki. Obszarem, w którym polskie centrum z powodzeniem konkuruje z tzw. wielką czwórką jest audyt oraz wdrożenia procesów kontroli wewnętrznej wg standardów SOX. W tym zakresie Infosys wciąż zdobywa nowych klientów. Przejął również kilka międzynarodowych kontraktów dotychczas obsługiwanych przez wielką czwórkę (m.in. dla firm Philips Royal Electronics, Skandia i Charles Schwab).

Kilka lat temu rozpoczynaliśmy naszą przygodę z outsourcingiem od prostych usług przetwarzania dokumentów księgowych i zakupowych, w miarę upływu czasu rozszerzając zakres usług o raportowanie i konsolidację sprawozdań finansowych, teraz przyszedł czas na konsulting – mówi Krystian Bestry, Dyrektor Zarządzający Infosys BPO Poland – Rozpoczęliśmy wdrażanie strategii, która pozwoli na transformację naszych zespołów w działy doradcze. Intensywne szkolenia wewnętrzne i zewnętrzne, poparte praktyką przy zrealizowanych już projektach konsultingowych dają szerokie szanse rozwoju zawodowego naszym pracownikom i otwierają nowe perspektywy przed firmą – tłumaczy.


Dlaczego firmy BPO zaczynają świadczyć usługi doradcze?


Dostawcy outsourcingu poszukują dla siebie kolejnych specjalizacji – coraz bardziej strategicznych i zaawansowanych. To oznacza całkowicie nowe zadania dla polskich centrów BPO obsługujących europejskich klientów. Co więcej, jednostki te osiągnęły już tak wysoki poziom zaawansowania swoich kompetencji, że na „własną rękę” rozwijają swoją ofertę i szukają klientów w krajach Unii Europejskiej.

Na obsługę swoich procesów księgowych czy zakupowych przez wyspecjalizowanie firmy outsourcingowe zdecydowało się już wiele przedsiębiorstw. Naturalnym efektem takiej strategii jest zmiana systemu pracy oraz korzystanie z puli specjalistów zewnętrznych, pomagających we wszelkiego rodzaju wdrożeniach nowych projektów, analizach biznesowych, zmianach organizacyjnych. Dla tych firm naturalnym partnerem jest firma z branży BPO, najchętniej własny dostawca, ze względu na znajomość specyfiki systemu komputerowego, czy powiązań biznesowych, a nawet kultury organizacyjnej. Stały dostawca zna swojego klienta nie musi przeprowadzać audytu, większość procesów i tak już kontroluje, zarządza obiegiem informacji.

Kolejnym zasadniczym powodem jest przewaga konkurencyjna firmy BPO nad konwencjonalną firmą konsultingową w zakresie wiedzy praktycznej, wspomaganej własnymi aplikacjami komputerowymi. Konsulting strategiczny jest domeną międzynarodowych firm konsultingowych, ale to właśnie firmy z branży BPO mają doświadczenie we wdrażaniu zmian w życie i mogą doradzać w rozwiązywaniu rzeczywistych problemów.

Już dziś cześć konsultingowa naszej firmy stanowi blisko 30% całości naszej działalności i z każdym miesiącem ten udział się zwiększa – informuje Bestry – W tej chwili pracownicy Infosys BPO Poland są zaangażowani w kilkanaście projektów konsultingowych – dodaje.

Źródło: Infosys BPO Poland