ING aż 4 razy na podium Złotego Bankiera

W tegorocznej edycji rankingu Złoty Bankier 2022, organizowanego przez Bankier.pl i „Puls Biznesu”, ING został liderem w dwóch kategoriach: Social media oraz Karta płatnicza – najlepszy design. Bank został też wyróżniony w kategoriach: Konto osobiste i Złoty Bank, gdzie zajął trzecie miejsce.

fot. Shutterstock

ING Bank Śląski został uznany za najlepszy bank w mediach społecznościowych. W poprzednich latach zwycięskie instytucje w tej kategorii wskazywali internauci. W tym roku wyboru dokonali eksperci i praktycy branży, którzy oceniali kanały banków na Facebooku, Instagramie, YouTubie i LinkedInie. Bank został doceniony za pomysł na swoją obecność w mediach społecznościowych i konsekwencję w tym zakresie. „Zwycięzca rozumie, że w social media wcale nie chodzi o prężenie muskułów, chwaliposty czy przebijanie jednych ofert kolejnymi” – podkreślali eksperci w uzasadnieniu. Bank został wyróżniony w tej kategorii po raz piąty.

Tytuł lidera bank otrzymał też w kategorii, która w tym roku pojawiła się po raz pierwszy, Karta płatnicza – najlepszy design. Internauci zdecydowali, że najciekawszy wizerunek kart płatniczych ma ING, który zaoferował Karty Psie Sucharki, z grafikami zaprojektowanymi przez M. Apolejkę. Karty były elementem kampanii „Dorośliście? Dorośliśmy”, w której bank promował konto Mobi dla młodych.

Kolejne wyróżnienie dla ING to trzecie miejsce w kategorii głównej „Złoty Bank – najlepsza wielokanałowa jakość obsługi”. W tegorocznej edycji, po raz pierwszy do badania zostali zaproszeni nie tylko potencjalni klienci, ale również osoby, które na co dzień korzystają z usług badanych banków. „W ING wszystko jest spójne: od komunikacji i marketingu przez produkt po biznes. W poprzednich edycjach badania Złoty Bankier nie do końca było widać, jak mocny ma serwis, bo w przeszłości audytorzy koncentrowali się na umiejętności zdobywania klientów, a ING nigdy nie walczył o nich agresywnie. W tym roku, po zmianie metodologii, okazało się, że starzy klienci banku są bardzo lojalni – gdy ktoś się do niego przekona, zostaje jego szalikowcem” – podkreślono w uzasadnieniu.

Czwarte wyróżnienie ING zdobył w kategorii Konto osobiste za Konto Direct, gdzie uplasował się na trzecim miejscu.

„Złoty Bankier” to największe badanie sektora bankowego w Polsce. Nagroda, przyznawana przez klientów i ekspertów branżowych od 2009 roku, trafia do banków mogących się pochwalić najwyższymi standardami jakości obsługi, oferujących najlepsze produkty i wyróżniających się na tle konkurencji. Organizatorami rankingu są Bankier.pl i Puls Biznesu, a partnerami merytorycznymi Minds&Roses i Obserwatorium.biz.