ING Bank Śląski jest drugim co do wielkości bankiem internetowym – wynika z raportu o użytkownikach bankowości internetowej przygotowanego przez portal PRNews.pl. ING wyprzedził mBank oraz uplasował się za PKO BP, największym bankiem na rynku.
Redakcja portalu przeanalizowała dane otrzymane od 17 banków dotyczące użytkowników bankowości internetowej na koniec IV kwartału 2014 roku. Z raportu wynika, że ING Bank Śląski obsługuje 1,67 mln klientów, którzy przynajmniej raz w miesiącu logują się do bankowości internetowej. Najwięcej klientów przez internet (ponad 3 mln) obsługuje PKO BP, który jest największym bankiem na polskim rynku. Na trzecim miejscu znalazł się mBank (1,62 mln).
Przypomnijmy, że system bankowości internetowej ING BankOnline pozwala w pełni zarządzać finansami m.in. sprawdzić stan konta, dokonać przelewu, założyć konto oszczędnościowe OKO, lokatę, konto funduszowe oferujące inwestycje w fundusze inwestycyjne, spłacić kartę kredytową czy doładować telefon. W ING BankOnLine można również szybko i wygodnie opłacać rachunki i faktury. Pod koniec zeszłego roku bank połączył system maklerski ING Securities z bankowością internetową, udostępniając internetową obsługę rachunku maklerskiego.
Jednocześnie ING Bank Śląski oferuje jedną z najlepszych w Polsce aplikacji bankowości mobilnej ING BankMobile na smartfony i tablety, która pozwala na przeprowadzanie większości najbardziej potrzebnych operacji m.in. przelewów, sprawdzenia stanu rachunków, historii transakcji, kursów walut, a także spłaty karty kredytowej i doładowania telefonu. Bank stale rozwija aplikację mobilną – w ostatnim czasie wprowadził funkcję „podziel wydatki” pozwalającą w prosty i szybki sposób rozliczyć ze znajomymi wspólny rachunek lub zorganizować składkę na prezent. Od listopada 2014 roku klienci mogą zapisywać w aplikacji paragony, aby w każdej chwili mieć do nich łatwy dostęp. W ostatnich tygodniach aplikacja ING BankMobile pozwala również na płacenie i wypłacanie pieniędzy z bankomatów BLIK- iem czyli 9-cyfrowymi kodami.
Przypominamy, że dzięki technologii RWD serwis internetowy ING Banku Śląskiego jest dostępny i czytelny na każdym urządzeniu – smartfonie, notebooku, tablecie, komputerze, a nawet telewizorze. Technologia umożliwia nie tylko przeskalowanie strony internetowej, ale także dostosowanie sposobu prezentacji treści do potrzeb użytkownika i możliwości urządzenia, z którego korzysta.