To one – na swoją miarę – dają do zrozumienia dorosłym, że muszą na poważnie zająć się tym tematem. Kampanię wspiera oferta eko finansowania oraz akcja aktywacyjna „Hulaj bez spalin.”
Barierą w przyjęciu postaw eko jest dość powszechne przekonanie, że perspektywa kryzysu środowiska jest odległa i bezpośrednio nas nie dotyczy. Dlatego dzieci, które wg. Polaków mają obecnie największą wiedzę na temat działań pro-ekologicznych*, w aktywny sposób – poprzez manifestacje, petycje, wypowiedzi – coraz częściej dają nam do zrozumienia, że ten problem nie jest odległy, że może dotknąć już ich. Ta postawa zaimponowała nam i stała się inspiracją do stworzenia kampanii, w której zachęcamy dorosłych do świadomych i mądrych wyborów z myślą o przyszłości swoich dzieci. One mają pełne prawo oczekiwać od nas zmiany – powiedziała Barbara Pasterczyk, Dyrektor Banku odpowiedzialna za komunikację marketingową w ING Banku Śląskim.
W najnowszym spocie reklamowym ING Banku Śląskiego dzieci w zabawny ale zdecydowany sposób składają petycję dorosłym wskazując w niej problemy, które powinny być jak najszybciej rozwiązane, między innymi takie, jak: właściwa segregacja śmieci, mniej plastiku, oszczędzanie wody. Są zaangażowane, bo czują, że muszą, ale tak naprawdę to chcą być ciągle dziećmi. Puenta: „Czy potrzebujmy aż petycji od naszych dzieci żeby coś zmienić” pokazuje, że działanie należy do dorosłych i to oni mogą dokonać zmiany.
ING również pracuje nad tą zmianą. Jako jeden z pierwszych zadeklarował ograniczenie finansowania energetyki węglowej a zgodnie z przyjętą w 2017 roku Deklaracją Ekologiczną, priorytetem w jego działalności biznesowej są projekty realizowane z troską o środowisko naturalne. Bank podejmuje działania na rzecz tworzenia nowych produktów, wspierania przedsięwzięć proekologicznych, kształtowania świadomości w tym zakresie. Pomaga klientom w transformacji energetycznej oraz wyborze sposobów sprzyjających oszczędzaniu energii. Do współpracy w tym zakresie wybiera partnerów, którzy rozumieją i podzielają te strategiczne założenia.
Równolegle podejmuje wewnętrzne działania proekologiczne, których celem jest m.in. zmniejszenie zużycia energii. Obecnie w wyniku zakupu „zielonych certyfikatów” 100% energii zużywanej w banku pochodzi ze źródeł odnawialnych. Aby zminimalizować wpływ, jaki na środowisko wywiera działalność operacyjna, w tym biura, oddziały i centra komputerowe, dąży do ciągłego zmniejszania emisji dwutlenku węgla, zużycia energii, papieru i odpadów elektronicznych.
Skoro, aż 89% Polaków uważa, że indywidualne działania mogą mieć realny wpływ na ochronę środowiska naturalnego* to mamy nadzieję, że dzięki naszej kampanii wielu dorosłych, podejmie jeszcze więcej wysiłku na rzecz poprawy sytuacji klimatu – dla siebie i dla przyszłych pokoleń. My ułatwiamy dokonywanie proekologicznych wyborów dzięki eko ofercie i zachęcamy klientów, aby w trosce o środowisko wybierali sprzęty i towary ekologiczne – dodała Barbara Pasterczyk.
ING Bank Śląski już drugi rok z rzędu proponuje klientom indywidulanym i firmom szerokie finansowanie rozwiązań ekologicznych, które przyczynią się do zmniejszenia zużycia energii konwencjonalnej i zwiększenia czystej. W ramach tej oferty bank rezygnuje z prowizji.
Eko finansowanie w ING Banku Śląskim obejmuje:
Ekopożyczkę dla klientów indywidualnych, która finansuje m.in. kolektory słoneczne, ogniwa fotowoltaiczne, energooszczędny sprzęt AGD, oświetlenie LED, sterowniki energooszczędnych, pralki czy rowery a nawet okna i drzwi zewnętrzne;
Ekopożyczkę dla firm;
Ekokredyt hipoteczny na dom energooszczędny;
Ekokredyt inwestycyjny dla wspólnot mieszkaniowych;
Ekoleasing na samochody hybrydowe i elektryczne.
Dodatkowo kampanię wspiera akcja „Hulaj bez spalin”, w której bank zachęca do poruszania się po mieście elektrycznymi skuterami i hulajnogami. W ramach akcji można wykorzystać aż 30 minut bezpłatnej jazdy pojazdami elektrycznymi! Dzięki temu każdy może przyczynić się do mniejszej emisji spalin w swoim otoczeniu.
Aby jazda pojazdem elektrycznym była nie tylko przyjemna i ekologiczna ale też bezpieczna, bank upowszechnia również wiedzę na temat odpowiedzialnego poruszania się ekopojazdami, w tym hulajnogami.
Problemem aglomeracji są korki, spaliny i smog. Wierzymy, że ekopojazdy mogą pomóc rozwiązać ten problem, dlatego mocno angażujemy się w projekty z obszaru sharingu i elektromobilności. Chcemy aby Polacy dostrzegli w naszych działaniach szczerą intencję, ponieważ nam naprawdę zależy na upowszechnieniu ekopostawy. Inwestujemy w ekorozwiązania i chcemy aby były dostępne dla każdego. W akcji „Hulaj bez spalin” dajemy 30 minut ekojazdy za darmo aby zachęcić Polaków do wypróbowania elektrycznych skuterów i hulajnóg i przekonać ich do tego rozwiązania – zaznaczyła Barbara Pasterczyk.
Więcej na: https://www.ing.pl/lp/ekopozyczka
Tytuł kampanii: „Czy potrzebujemy aż petycji od naszych dzieci żeby coś zmienić”?
Start kampanii: 22 września 2019 r.
Narzędzia:
TV w stacjach ogólnopolskich,
Internet,
Kino,
Mobile i social media,
Odziały, POS i Direct marketing
Kreacja spot i internet: Brain
Akcja aktywacyjna: Gong
Media: MullenLowe MediaHub
Spoty TV są dostępne w serwisie YouTube: https://youtu.be/sfB2SH9GSzg
*”Badanie postaw ekologicznych” – badanie omnibusowe, przeprowadzone metodą CAWI, we wrześniu 2019 roku, na panelu Ariadna, na ogólnopolskiej próbie liczącej N=1049 osób.
Źródło: ING Bank