W 2005 r. ING Bank Śląski wziął udział w siódmej edycji konkursu Bank Przyjazny dla przedsiębiorców organizowanego przez Krajową Izbę Gospodarczą, Polsko-Amerykańską Fundację Doradztwa dla Małych Przedsiębiorstw oraz Warszawski Instytut Bankowości. Dla wielu banków udział w Konkursie stał się już naturalną konsekwencją ich strategii oraz stałym elementem weryfikacji i oceny jakości usług świadczonych na rzecz sektora MSP.
Podstawowym celem Konkursu jest promowanie najwyższych standardów współpracy banków z małymi i średnimi przedsiębiorstwami. Jednocześnie, Konkurs ma za zadanie rekomendowanie przedsiębiorcom tych banków, które oferują zestaw produktów i usług dostosowany do potrzeb i specyfiki MSP. Godło promocyjne Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców jest przyznawane tym bankom, które w najwyższym stopniu poszerzyły dostępność i podniosły jakość swoich usług dla klientów z sektora MSP. Bank przyjazny dla przedsiębiorców to bank, który traktuje MSP jako jednych z najważniejszych klientów oraz kładzie nacisk nie tylko na pozyskiwanie, ale przede wszystkim na budowanie pozytywnych i długotrwałych relacji z klientem.