ING Bank Śląski zwiększa udział w rynku kredytów

W I kwartale 2014 roku skonsolidowany zysk netto ING Banku Śląskiego wyniósł 254,6 mln zł w porównaniu z 259,7 mln zł przed rokiem. Bank zanotował wzrost podstawowych wielkości komercyjnych – wartości depozytów o 15%, a kredytów o 11%.

 

W minionym kwartale bank wdrażał innowacyjne rozwiązania z zakresu płatności internetowych, bankowości mobilnej, infrastruktury bankowej oraz rozwijał platformę e-commerce Aleo.pl.

 

Podstawowe dane finansowe Grupy ING Banku Śląskiego za I kwartał 2014 r. w porównaniu do analogicznego okresu ub.r.:

  • przychody ogółem wzrosły o 2% do 883,8 mln zł,
  • koszty ogółem spadły o 2% do 471,2 mln zł,
  • wynik przed kosztami ryzyka wyniósł 412,6 mln zł w porównaniu z 382,0 mln zł w ub.r.,
  • zysk brutto wyniósł 328,5 mln zł w porównaniu z 324,0 mln zł w ub.r.,
  • zysk netto wyniósł 254,6 mln zł w porównaniu z 259,7 mln zł w ub.r.,
  • wskaźnik koszty/dochody wyniósł 53,3% w porównaniu z 55,8% w ub. r.,
  • łączny współczynnik kapitałowy 14,6% w porównaniu z 15,2% w ub.r.,
  • zwrot z kapitału (ROE) osiągnął poziom 11,3% w porównaniu z 10,9% w ub.r.

Podsumowując nasze osiągnięcia chciałabym zwrócić uwagę na bardzo dobre wyniki komercyjne. W I kwartale br. wartość depozytów przyrosła o 8,7 mld zł, czyli o 15% w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. i wyniosła 66,8 mld zł. Zanotowaliśmy również wysoki wzrost wartości kredytów, które przyrosły o 5,1 mld zł, czyli o 11%. Łącznie na koniec I kwartału portfel całego banku osiągnął poziom 52,5 mld zł. Zarówno po stronie bankowości detalicznej, jak korporacyjnej bank zwiększył udział w rynku kredytów odpowiednio do 3,5% i 8,7% – powiedziała Małgorzata Kołakowska, prezes ING Banku Śląskiego.

 

W minionym kwartale kontynuowaliśmy wdrażanie i rozwijanie innowacyjnych rozwiązań technologicznych. Wprowadziliśmy nowe funkcje oraz udogodnienia w ramach platformy Aleo.pl. Rozpoczęliśmy udostępnianie bankomatów recyklingowych, czyli urządzeń z zamkniętym obiegiem gotówki, zwiększyliśmy sieć opłatomatów umożliwiających szybką i wygodną realizację płatności komunikacyjnych i skarbowych. Zaoferowaliśmy aplikację ING BankMobile użytkownikom telefonów z systemem BlackBerry 10 – aplikacja jest dostępna na wszystkich czterech najpopularniejszych systemach mobilnych w Polsce (także Android, iOS, Windows Phone 8). Rozpoczęliśmy także testy Portfela Elektronicznego ING V.me ułatwiającego płatności w Internecie – w ostatnich dniach rozwiązanie to zaoferowaliśmy wszystkim klientom banku – dodała prezes ING Banku Śląskiego.

Najważniejsze wyniki biznesowe Grupy ING Banku Śląskiego osiągnięte w I kwartale 2014 roku w porównaniu do analogicznego okresu ub.r.:

  • wzrost wartości kredytów o 11% do 52,5 mld zł:
    • kredyty dla klientów detalicznych – wzrost o 12% do 19 mld zł,
    • kredyty dla klientów korporacyjnych – wzrost o 10% do 33,5 mld zł,
  • wzrost depozytów o 15% do 66,8 mld zł,
  • liczba klientów detalicznych 3,41 mln – wzrost (netto) o 139 tys.,
  • liczba klientów korporacyjnych – 33,5 tys.