ING coraz bardziej cyfrowy. Jego klienci nie zlecają już przelewów w oddziałach

ING Bank Śląski opublikował wyniki za rok 2017. Przy okazji podał też garść informacji na temat bankowości internetowej i mobilnej.

Bank sprzedaje coraz więcej kredytów przez kanały zdalne. W czwartym kwartale internet odpowiadał już za 73 proc. sprzedaży kredytów gotówkowych. Dla porównania w analogicznym czasie roku ubiegłego sprzedaż zdalna kredytów konsumpcyjnych wynosiła 47 proc. W przypadku kredytów dla przedsiębiorców sprzedaż przez internet w IV kw. 2017 r. stanowiła 65 proc. udzielonych pożyczek. Bank podał też, że po stronie korporacyjnej w ten sposób jest składanych już 93 proc. wniosków kredytowych.

makidotvn, YAY Foto

Na koniec 2017 roku ING Bank Śląski miał 1,5 mln aktywnych klientów bankowości mobilnej. To o 450 tys. więcej niż rok wcześniej. W grudniu miał 952 tys. klientów z aktywnym Blikiem, którzy wykonali łącznie 1,4 mln transakcji. Liczba wydanych kart HCE sięgnęła 36,4 tys. kart HCE.

Zobacz też: ZBP proponuje trzy warianty rozwiązania kwestii trwałego nośnika

– W ciągu minionego roku liczba przelewów w bankowości mobilnej wzrosła o 50 proc., a liczba transakcji BLIK-iem ponad trzykrotnie. W ramach bankowości korporacyjnej o 35 proc. wzrosła liczba klientów korzystających z bankowości mobilnej – powiedział cytowany w informacji prasowej Brunon Bartkiewicz, prezes ING Banku Śląskiego.

Jak podaje bank, już 99,86 przelewów realizowanych przez klientów detalicznych to przelewy elektroniczne. W czwartym kwartale w bankowości mobilnej zrealizowano 12,7 mln takich operacji. To wzrost o 50 proc. rok do roku. Migracja klientów do kanałów zdalnych to z jednej strony wzrost popularności bankowości internetowej i mobilnej, ale także skutek prowadzonej przez bank polityki cenowej. Za polecenie przelewu czy wpłatę gotówki trzeba zapłacić w okienku 9 zł.

Zobacz też: Ubyło klientów korzystających z bankowości internetowej. Czy winna jest bankowość mobilna?

Te same operacje można przeprowadzić samemu w automatach. Bank udostępnia coraz więcej urządzeń samoobsługowych. Na koniec roku miał 357 oddziałów ze strefami do samoobsługi i 1081 bankomatów z czego 893 było recyklerami, a 876 umożliwiało dokonywania wpłat zbliżeniowo.

Więcej o wynikach banku przeczytacie w tej informacji.