ING nagrodzony za działania PR. Otrzymał Srebrny Spinacz za kampanię #zdalnidopomocy

W tegorocznej edycji konkursu branży PR #ZłoteSpinacze2020, ING Bank Śląski otrzymał Srebrny Spinacz, w kategorii „Finanse”, za projekt #zdalnidopomocy. W tej kategorii nie przyznano złotej nagrody.

fot. Shutterstock

– Bardzo się cieszymy, że eksperci docenili nasze działania komunikacyjne w akcji społecznej #zdalnidopomocy. To bardzo ważny projekt, którego celem była pomoc mniej internetowym aby mogli lepiej radzić sobie w cyfrowym świecie. Akcja odbiła się szerokim echem wśród internautów a ich zainteresowanie pociągnęło za sobą wymierne działania. Młodzi internetowi bardzo zaangażowali się w akcję i naprawdę wspierali tych mniej zdalnych, którzy zaczęli korzystać ze zdalnych form kontaktu z bankiem. Miało to szczególne znaczenie, w nowych, covidowych realiach – powiedziała Barbara Pasterczyk, Dyrektor Banku odpowiedzialna za komunikację marketingową w ING Banku Śląskim.

W akcji społecznej #zdalnidopomocy, ING Bank Śląski razem ze znanymi twórcami internetowymi, takimi jak reZi czy Naruciak, zachęcał do wspierania tych, którzy gorzej odnajdują się w internetowej rzeczywistości. Podpowiadał jak nauczyć ich bankować online, zrobić zakupy w internecie czy zainstalować aplikację.

Akcję wspierały materiały, w które przypominały jak wiele spraw można załatwić zdalnie, bez wychodzenia z domu, m.in. filmiki instruktażowe o korzystaniu z bankowości mobilnej czy Poradnik Bankowania Online, dostępny w dwóch wersjach na smartfony i na komputery. Podręcznik, który krok po kroku pokazuje jak zainstalować bankowość mobilną czy internetową oraz jak korzystać z jej podstawowych funkcji.

Działania PR do akcji #zdalnidopomocy zrealizowano we współpracy z agencją 24/7 Communications.

Konkurs Złote Spinacze, organizowany przez Związek Firm Public Relations, promuje najlepsze, najbardziej kreatywne i rzetelnie wykonane projekty z obszaru PR. Zgłoszone projekty ocenia jury, w skład którego wchodzą praktycy i eksperci z branży PR oraz mediów, przedstawiciele organizacji biznesowych i pozarządowych a także autorytety ze środowiska akademickiego. W XVIII edycji konkursu – #ZłoteSpinacze2020 – oceniano rekordową liczbę 395 zgłoszeń. Jury przyznało 21 Złotych, 32 Srebrne oraz 26 Brązowych Spinaczy.

Źródło: ING