ING: Pełnomocnik nie musi wiedzieć, że wypłaty z bankomatów będą droższe

ING Bank Śląski nie ma lekko ze mną. Wszystko przez to, że nie jestem tam właścicielem ROR-u, a jedynie pełnomocnikiem. A tacy klienci są traktowani nieco inaczej. Teraz na przykład dowiedziałem się, że pełnomocników bank nie będzie powiadamiał o zmianach w cenniku. Nie muszą wiedzieć, że korzystanie z bankomatów będzie droższe. 


Mam pełnomocnictwo do konta mojej żony i z rachunku korzystamy wspólnie. Mogę realizować przelewy, mam kartę debetową i naklejkę zbliżeniową. Mogę korzystać z aplikacji mobilnej i płatności Blik. Co prawda od niedawna, bo wcześniej pełnomocnicy nie mieli takiej możliwości. W zasadzie korzystam z tego rachunku na zasadach podobnych jak zwykły właściciel.

gemenacom, YAY Foto

Wczoraj bank rozesłał do swoich klientów informację o zmianie dla kart. Od 29 stycznia klienci będą mogli korzystać za darmo bez ograniczeń tylko z maszyn własnych banku oraz sieci Planet Cash. W przypadku pozostałych bankomatów bez opłat będzie tylko pierwsza wypłata w miesiącu, a kolejna będzie kosztować 2,5 zł. Przez ostatnie pięć lat ING rozpieścił swoich klientów bezwarunkowym dostępem do wszystkich bankomatów za darmo, więc zmiana jest spora.

Niestety ja takiej informacji nie dostałem. Jak dowiedziałem się w biurze prasowym banku, pełnomocnicy nie dostają powiadomień o zmianach w cenniku. Teoretycznie taką wiadomość powinien przekazać mi właściciel konta, czyli moja żona. Problem w tym, że ING ma na tyle wygodną bankowość mobilną, że moja żona korzysta głównie z tego kanału. A tu powiadomień też nie ma.

Przyznam szczerze, że nie do końca rozumiem politykę banku w tym zakresie (a może banków – niewykluczone, że ING nie jest wyjątkiem). Jako pełnomocnik mam możliwość wykonywania większości standardowych operacji i korzystam na co dzień z bankomatów. Bank wysyła mi informacje o niedostępności systemu, zmianie oprocentowania produktów, czy ostrzeżenia przed zagrożeniami w bankowości elektronicznej. Ale o niekorzystnej zmianie cennika już nie. Co ciekawe, powiadomienia te traktowane są przez bank najwyraźniej wybiórczo – jakiś czas temu dostałem informację o tym, że bank znosi opłatę za korzystanie z Blika.

Pełnomocnikom pozostaje w takiej sytuacji regularne odpytywanie właściciela rachunku, czy warunki aby nie uległy zmianie. I czytanie PRNews.pl, bo tu piszemy o wszystkich ważniejszych zmianach cenników 😉