ING udostępnia nowy system bankowości internetowej

ING Bank Śląski udostępnia klientom nowy system bankowości internetowej i mobilnej Moje ING. W ciągu najbliższych kilkunastu dni będą mogli zacząć z niego korzystać wszyscy klienci indywidualni. Bank umożliwi równoczesne korzystanie z dotychczasowej i nowej wersji systemu, aby dać czas klientom na zapoznanie się ze zmianami.

Moje ING wprowadza proste, intuicyjne i mobilne rozwiązania wspierające zarządzanie codziennymi finansami. Na przełomie listopada i grudnia bank stopniowo udostępni go wszystkim klientom indywidualnym. Aby zacząć korzystać z nowej wersji systemu wystarczy, tak jak dotąd, zalogować się do ING BankOnLine. Na stronie głównej systemu znajduje się link, umożliwiający przełączenie się do systemu Moje ING.Bank daje klientom czas na poznanie nowego systemu, dlatego co najmniej do końca 2016 r. będą oni mogli jednym kliknięciem przechodzić pomiędzy obiema wersjami systemu, bez konieczności ponownego logowania się.

Zależy nam, aby proces przechodzenia do nowej bankowości odbywał się stopniowo. Na każdym z etapów chcemy wspierać naszych klientów oraz przekonywać o zaletach tej zmiany. W budowę Mojego ING jest zaangażowanych ponad 200 specjalistów z różnych branż, jednak projektując intuicyjne i przyjazne rozwiązania, za najlepszych ekspertów uważamy samych klientów – powiedział Przemysław Furlepa, dyrektor Pionu Bankowości Detalicznej w ING Banku Śląskim.

Prace nad systemem Moje ING cały czas trwają. Aby ułatwić klientom dzielenie się opinią o nowym systemie, bank wprowadził w nim moduł, który pozwala szybko i łatwo przekazać swoje uwagi. Moje ING powstaje w oparciu o szczegółową analizę potrzeb klientów. Od początku projektu bank prowadzi na bezprecedensową skalę badania użyteczności systemu – do tej pory przeprowadzono ponad 600 godzin badań. Na ich podstawie projektowane są rozwiązania, które mają jak najlepiej odpowiedzieć na potrzeby użytkowników. Od wakacji w pilotażu Mojego ING brała udział wybrana grupa klientów, którzy przekazali ponad 2500 opinii i sugestii. Na ich podstawie bank wprowadził m.in. możliwość personalizacji ustawień i ukrywania informacji na temat posiadanych kont i środków na stronie głównej.

Moje ING to całkowita przebudowa systemu, nie tylko części wizualnej widocznej dla klientów, ale także systemów informatycznych banku. System został przygotowany w paradygmacie technologii Responsive Web Design, dzięki czemu klient na każdym urządzeniu – komputerze, smartfonie czy tablecie – zobaczy „ten sam” system i wykona te same czynności równie łatwo. Intuicyjna wyszukiwarka pozwala szybko przeszukać historię transakcji i znajdować elementy pasujące do frazy podanej przez użytkownika – powiedział Mirosław Forystek, dyrektor Pionu IT w ING Banku Śląskim.

Budowa nowego systemu bankowości internetowej ING jest częścią strategii podnoszenia jakości obsługi klientów banku. Jednym z priorytetów projektu było takie podejście do projektowania, aby klient nie musiał zastanawiać się, w jaki sposób należy wykonać daną czynność. W Moim ING jeden „rzut oka” wystarczy, aby sprawdzić ile mamy obecnie dostępnych pieniędzy, jak wyglądały nasze wydatki w ostatnim miesiącu i w ciągu całego roku. Wszystko dzięki przejrzystemu interfejsowi oraz uproszczonej nawigacji. Moduł „budżet” pozwala łatwo zaplanować swoje wydatki i na bieżąco kontrolować, ile możemy jeszcze wydać do końca miesiąca. Dzięki nowej funkcji „cele oszczędnościowe” możemy w prosty i intuicyjny sposób ustalić cel, na który chcemy oszczędzać i automatycznie odkładać na niego pieniądze.

Obecnie z nowego systemu mogą korzystać klienci indywidualni, na dalszym etapie prac bank udostępni Moje ING przedsiębiorcom. Dotychczasowy system ING BankOnLine zostanie wyłączony nie wcześniej niż w 2017 r.