ING ułatwi przedsiębiorcom weryfikację partnerów biznesowych. Nowa usługa już dostępna

Serwis ALEO.com udostępnił szeroki zakres danych finansowych polskich spółek. Informacje dostępne ze sprawozdań finansowych to między innymi przychody ze sprzedaży, zysk brutto czy suma aktywów. To kolejne rozwiązanie, które ułatwia weryfikację partnerów biznesowych i prowadzenie biznesu.

Platforma ALEO.com wspiera swoich użytkowników dostarczając im informacje o firmach. Dokumenty finansowe firm zarejestrowanych w KRS są dostępne na platformie od 2017 roku. W 2019 roku, jako pierwsza platforma na rynku, ALEO.com umożliwiło w łatwy i przyjazny sposób wyszukiwanie i pobieranie elektronicznych sprawozdań spółek – wpisując wyłącznie jej nazwę lub NIP – bez konieczności rejestracji na platformie i bez opłat.

Od grudnia 2019 roku, profile firm na ALEO.com wzbogacone są o dodatkowe dane finansowe spółki. Oprócz danych bezpośrednio pozyskanych ze sprawozdań, takich jak przychód oraz zysk, dostępne są również wybrane wskaźniki finansowe. Użytkownicy platformy mogą pobrać ponad 1 milion dokumentów finansowych, a dla ok. 174 tysięcy polskich spółek sprawdzić dane finansowe bezpośrednio na ALEO.com. Powyższe informacje pozwalają zweryfikować dostawców i kontrahentów przed rozpoczęciem współpracy.

ALEO.com jest największą bazą informacji o polskich firmach. Poza dokumentami finansowymi można znaleźć także wiele innych wartościowych informacji o firmie – dane rejestrowe (aktualizowane na bieżąco, pochodzące z oficjalnych źródeł takich jak CEIDG i KRS), opinie i oceny wystawiane przez klientów, powiązania kapitałowe i osobowe firm, a także informacje o ofercie i firmie dodane przez użytkownika. Informacje o każdej z firm znajdują się na jej indywidualnym profilu. Dostęp do tych informacji nie wymaga rejestracji w serwisie i jest bezpłatny.

Profil firmy na ALEO.com to również miejsce, gdzie dana firma może sama zadbać o swój wizerunek – dodać własne informacje, zdjęcia czy zaprezentować swoją ofertę, by skuteczniej dotrzeć do potencjalnych klientów i kontrahentów. Może również reagować na pozostawione opinie o firmie. Dla mniejszych firm, które nie posiadają własnej strony internetowej, to możliwość darmowego i profesjonalnego zaistnienia w internecie.

Źródło: ING Bank