ING umacnia udział w rynku

W I półroczu 2016 roku skonsolidowany zysk netto ING Banku Śląskiego wyniósł 666,1 mln zł, co oznacza wzrost o 10% w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. Bank zanotował wzrost podstawowych wielkości komercyjnych – wartości depozytów o 15%, a kredytów o 13%. W porównaniu z pierwszym półroczem ub.r. liczba nowych klientów detalicznych wzrosła o 266 tys., a korporacyjnych o 6 tys.


Podstawowe dane finansowe Grupy ING Banku Śląskiego za I półrocze 2016 r. w porównaniu do analogicznego okresu ub.r.:

Na koniec pierwszego półrocza ING Bank Śląski zanotował przyrost depozytów o 12 mld zł, tj. o 15% do 92,3 mld zł w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. oraz wzrost wartości portfela kredytów o 8,6 mld zł, tj. 13% do 75 mld zł. W obu przypadkach rozwijaliśmy się szybciej niż rynek. Udział w rynku kredytów gospodarstw domowych wyniósł 4,77%, a w rynku kredytów korporacyjnych 10,45% . W pierwszym półroczu bank wypracował zysk netto na poziomie 666 mln zł, co oznacza wzrost o 10% w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. – powiedział Brunon Bartkiewicz, prezes ING Banku Śląskiego.

 

Wyniki osiągnięte przez bank są rezultatem realizacji strategii, zgodnie z którą chcemy oferować klientom innowacyjne, łatwo dostępne, proste w użyciu i nowoczesne rozwiązania. W efekcie istotnie zwiększyliśmy naszą bazę klientów w porównaniu pierwszym półroczem 2015 roku liczba klientów detalicznych wzrosła o 266 tys. do 4,15 mln, a korporacyjnych o 6 tys. do 45,6 tys. – dodał prezes ING Banku Śląskiego.

 

Najważniejsze wyniki biznesowe Grupy ING Banku Śląskiego osiągnięte w I półroczu 2016 roku w porównaniu do analogicznego okresu ub.r.: