ING w nowej kampanii reklamowej zachęca do oszczędzania na dodatkową emeryturę

Telewizyjna premiera nowego spotu ING o tytule „MaTysiakowie” odbyła się 5 października w kanałach platformy TVP, TVN, Polsat i stacjach niszowych. Kadry filmu przedstawiają kolejnych bohaterów, z których każdy „ma tysiak”. Ostatnim z nich jest Marek Kondrat. Wspomniany „tysiak” to dodatkowe 1 000 złotych na emeryturze, które może zapewnić Emerytura Premium w ING.

„Chodzi o to, żeby zachęcić ludzi do myślenia o emeryturze. Z badań, które robimy, wynika, że tak naprawdę Polacy nie wiedzą, ile pieniędzy będą dostawać po zakończeniu kariery zawodowej. Jeżeli emerytura w ogóle z czymś nam się kojarzy, to jest to bieda, stanie w kolejce do apteki i liczenie się z każdym groszem” – mówi Bożena Regulska-Komornicka, dyrektor departamentu komunikacji marketingowej ING. „Dzieje się tak dlatego, że polski system emerytalny przez lata nie pozwalał na zbyt wiele. Po reformie z 1999 roku mamy do dyspozycji nie tylko ZUS, ale również otwarte fundusze emerytalne i tzw. III filar, dzięki któremu każdy może dodatkowo oszczędzać. Trzeba tylko uzmysłowić sobie, że można mieć wpływ na zasobność naszego portfela na emeryturze” – dodaje Regulska-Komornicka.

Kampania „MaTysiakowie” kontynuuje komunikację z października 2007 i kwietnia 2008 roku, w której ING sygnalizowało, że emerytura z ZUS i OFE „nie wystarczy”. ING od wielu lat angażuje się w działania mające na celu podniesienie świadomości emerytalnej Polaków. Firma robi to za pośrednictwem komunikacji ATL-owej jak i mniej standardowych działań. Do tych ostatnich można zaliczyć np. akcję „policz swoją emeryturę” realizowaną wiosną i jesienią 2008 roku w różnych miastach w Polsce. W każdym z nich pojawił się londyński autobus ING, w którym na specjalnych stanowiskach można było liczyć emeryturę z ZUS i OFE. Na stronach internetowych firmy znajduje się kalkulator emerytalny, pozwalający oszacować wysokość przyszłej emerytury z ZUS i OFE.

Kampania telewizyjna „MaTysiakowie” wspierana będzie również spotami radiowymi, działaniami w Internecie i outdoorowymi. Zakończy się 31 października 2008 r.

Kreację przygotowała agencja Brain. Za zakup mediów odpowiada dom mediowy PanMedia Western.

Telewizja: Spoty 30 i 10 sekund. TVP, TVN, Polsat, kanały tematyczne TVN, TVN7, TV4, Discovery, AT Media.
Radio: Radio ZET, RMF FM, RMF FM Classic, Trójka, TOK FM, RAM, Radio PiN.