ING Bank Śląski i Ailleron podpisali umowę i rozpoczynają wspólny projekt, którego celem jest wdrożenie rozwiązania LiveBank w oparciu o technologię chmury publicznej w modelu SaaS. LiveBank to platforma stworzona dla sektora finansowego, która umożliwia realizację zaawansowanych procesów zdalnej obsługi klienta np. poprzez czat czy połączenia audio-video.
Dzięki współpracy z Ailleron, pracownicy Banku ING będą mogli zdalnie zarządzać sprawami klientów poprzez sprawną komunikację z wykorzystaniem chatu oraz potencjału spotkań on-line. Klienci banku będą mieli z kolei możliwość skorzystania z dowolnego miejsca z indywidualnej obsługi wybranego specjalisty oraz zdalnego zakupu produktów banku, np. kredytu hipotecznego. Wizyta w tradycyjnych
placówkach bankowych w celu załatwienia niezbędnych formalności nie będzie już konieczna. Dodatkowo takie funkcjonalności, jak cyfrowa wymiana dokumentów, współdzielenie ekranu czy wspólne wypełnianie i edytowanie wniosków, umów i formularzy, znacznie ułatwią komunikację online i pozwolą na wzmacnianie relacji między bankiem i jego klientami w kanałach cyfrowych.
Model cloudowy, w którym LiveBank zostanie wdrożony w ING Banku Śląskim, zapewni szybszą i bardziej elastyczną realizację projektu. Poprzez zakup dowolnej ilości licencji, umożliwi również odpowiednią skalowalność dla banku, bez konieczności ponoszenia wysokich kosztów początkowych. Wykorzystując technologię chmury, bank zyskuje możliwość znacznie bardziej wydajnego zarządzania zasobami, dostosowując ich użycie do bieżących potrzeb.
Stroną umowy jest również Operator Chmury Krajowej, którego zadaniem będzie świadczenie usługi chmurowej oraz wsparcie w zakresie zapewnienia zgodności wykorzystywanych usług chmurowych z wymogami prawa i regulacjami branżowymi, w szczególności tzw. komunikatu chmurowego UKNF. Operator Chmury Krajowej współpracuje z firmami, które wspierają klientów w „drodze do chmury”. Partnerami OCHK są firmy wyspecjalizowane w poszczególnych branżach lub obszarach technologicznych, które razem z OChK budują rozwiązania chmurowe wdrażając i integrując środowiska Google Cloud, Microsoft Azure, Platformę OChK, a także rozwiązania on-premise klienta.
Dzięki strategicznemu partnerstwu z Google i Microsoft, OChK oferuje na polskim rynku zaawansowane wsparcie technologiczne gwarantując najwyższy stopień bezpieczeństwa. Rozpoczęcie prac wdrożeniowych zaplanowane jest na pierwszy kwartał 2023 roku.
Źródło: Ailleron