Od grudnia 2021 r. z rozwiązania korzystała grupa klientów-testerów, a teraz aplikacja dostępna jest dla wszystkich klientów biznesowych ING. Aplikację ING eTerminal można pobrać ze sklepu Google Play.
– W ING konsekwentnie rozwijamy narzędzia, które umożliwiają klientom płatności bezgotówkowe, bo większość Polaków chce płacić bezgotówkowo. Aż 97% płatności kartami to płatności zbliżeniowe. Jednak dla niektórych biznesów tradycyjny terminal nie jest optymalnym rozwiązaniem. Wierzymy, że nasza aplikacja zaoferuje im nowe możliwości. Teraz mogą przyjąć płatność wszędzie tam, gdzie jest zasięg telefonii komórkowej lub wifi. Spełnianie oczekiwań klientów staje się znacznie prostsze – mówi Ewa Łuniewska, Wiceprezes Zarządu ING Banku Śląskiego.
Aplikacja eTerminal od ING umożliwia przyjmowanie płatności na telefonie lub tablecie z systemem Android 8.0 lub wyższym i anteną NFC. Akceptowane są płatności kartami Mastercard, Visa oraz portfelami cyfrowymi: Apple Pay i Google Pay, a także zbliżeniowym Blikiem.
Po zalogowaniu do aplikacji, sprzedawca wpisuje kwotę transakcji, a płacący zbliża kartę, swój telefon lub zegarek do czytnika NFC wbudowanego w tylną obudowę telefonu. Jeśli klient potrzebuje potwierdzenia płatności, może otrzymać je mejlem bezpośrednio z aplikacji lub pobrać poprzez kod QR z ekranu sprzedawcy. Aplikacja pozwala również przeglądać historię transakcji, zwrócić środki z wcześniejszych transakcji lub unieważnić ostatnią z nich, gdy np. została wpisana niewłaściwa kwota.
– Chcieliśmy zapewnić klientom jak najlepsze doświadczenie od pierwszego kontaktu z aplikacją, dlatego konsultowaliśmy z nimi nasze pomysły. Dzięki temu zaprojektowaliśmy przyjazną aktywację na telefonie. Aplikacja prowadzi użytkownika przez cały ten proces. Pierwsza grupa klientów bardzo pozytywnie oceniła nasz eTerminal. Mamy nadzieję, że jego wygoda przekona wiele polskich firm – mówi Kamil Adamski, Dyrektor Merchant Services, ING Bank Śląski.
Aplikacja eTerminal od ING oferowana jest w modelu cenowym „płacisz, kiedy używasz”. Nie ma opłat za aktywację ani za korzystanie, bank pobiera jedynie prowizję od transakcji. Aplikacja jest również dostępna w programie Polska Bezgotówkowa, do którego ING dodaje kolejne dwa miesiąca bezpłatnego korzystania.
Firmy, które chcą korzystać z aplikacji, podpisują umowę w pełni zdalnie, w bankowości internetowej Moje ING lub ING Business i obsługują płatności od klientów w ramach relacji z bankiem. Dzięki temu pieniądze są szybko dostępne na koncie firmy – najpóźniej do godziny 10.00 w następnym dniu roboczym.
Aplikacja eTerminal od ING spełnia wszelkie wymagania bezpieczeństwa określone przez organizacje: Mastercard, VISA oraz Payment Card Industry. Dostawcą technologii jest firma Softpos S.A.
Źródło: ING