InPost dba o ekologię

Program EkoInPost wyznacza wewnętrzne standardy działalności firmy i jest jednocześnie zaproszeniem dla klientów do wspólnego dbania o ekologię. Już teraz, do produkcji swoich opakowań InPost wykorzystuje materiały pochodzące z odzysku, a wraz z intensywnym rozwojem będzie konsekwentnie dostosowywał się do unijnych wymogów ekologicznych i rozszerzał działania na kolejne procesy produkcyjne.

Drugim elementem programu jest współpraca z Klientem: „Chcemy stworzyć program który pozwoli nam na wytworzenie trwałej więzi z Klientem. Dzięki korzystaniu z naszych usług mogą otrzymać prezenty, jednak najważniejszym elementem tego programu jest świadomość wspólnej akcji w słusznej sprawie – czyli ochrony środowiska” – wyjaśnia Rafał Brzoska, prezes InPost.

Zasady programu są proste – w zamian za zbieranie plomb z korespondencji dostarczanej przez InPost, klienci otrzymują gadżety firmowe: maskotki, kubki i smycze. Mogą także wymienić je na koperty, w których bezpłatnie nadadzą swoje listy. Plomby, które z powrotem trafią do InPost, zostaną poddane procesowi odzyskiwania, co zapobiegnie potrzebie produkowania kolejnych egzemplarzy.

„Wchodząc na rynek staliśmy się prekursorem i przykładem dla innych, którzy postanowili świadczyć lokalnie podobne usługi. Jako pionierzy, pragniemy także stać się wzorem we wspieraniu wszelkich akcji społecznych zarówno lokalnych jak i ogólnopolskich, nie tylko w naszej branży. Do tych działań zaliczamy sferę ochrony środowiska, dlatego też szukamy nowych rozwiązań, które wspomogą wszelkie działania proekologiczne. Zarówno firmy, jak i osoby prywatne powinny intensywnie angażować się w działalność ekologiczną i dokładać wszelkich starań o to, aby nasze otoczenie nie było zanieczyszczane, dlatego mamy nadzieję, że wiele osób zaangażuje się w nasze przedsięwzięcie” – mówi Rafał Brzoska, prezes InPost.