InPost Finanse rozwija usługi dla sektora bankowego

Nowa propozycja firmy skierowana jest do instytucji działających w sektorze pożyczek i pośrednictwa finansowego. Jest to pierwsze w Polsce tego typu rozwiązanie oferowane przez niezależnego operatora pocztowego.

Sprzedaż przez InPost podstawowych produktów bankowych i pożyczkowych klientom indywidualnym w siedzibie lub miejscu zamieszkania umożliwi instytucjom finansowym bezpośrednie dotarcie z ofertą do ponad 3 mln osób, które otrzymują korespondencję za pośrednictwem firmy.

„Outsourcing – w zakresie specjalistycznych usług bankowych i pośrednictwa finansowego – świadczony przez niezależnego operatora pocztowego jest nowością w skali kraju. Dotychczas żadna z instytucji działających na tym rynku nie dostrzegła możliwości, jakie wynikają ze zlecenia wyspecjalizowanej firmie zewnętrznej sprzedaży usług finansowych bezpośrednio w siedzibie lub miejscu zamieszkania klienta. Największym atutem InPost jest ponad 3 milionowa baza odbiorców, którym listonosze codziennie doręczają korespondencję. Daje to bankom i instytucjom finansowym dodatkowe możliwości dotarcia z ich ofertą do klientów, którzy być może nigdy nie wybraliby się do oddziału i nie skorzystaliby z internetowych usług bankowych” – powiedział Rafał Brzoska, prezes zarządu firmy InPost.

W ramach działań związanych z nową ofertą listonosze firmy – po weryfikacji danych osobowych klienta – upoważnieni są do wypłaty gotówki na podstawie podpisanej na miejscu umowy kredytowej oraz przyjęcia spłaty rat kredytu zaciągniętego w ten sam sposób. Dodatkowo, dla bezpieczeństwa i wygody osób korzystających z usług InPost Finanse, doręczyciele – w ramach kompleksowo świadczonych usług outsourcingu bankowego – wyposażeni są w urządzenia umożliwiające akceptację kart płatniczych. Pozwala im to również na bieżące potwierdzanie dokonanych transakcji.

„Listonosze InPost – w roli mobilnych punktów bankowych – mogą w znaczący sposób przyczynić się do intensyfikacji i optymalizacji działań sprzedażowych prowadzonych przez kluczowe instytucje finansowe, które skorzystają z najnowszej oferty InPost Finanse” – dodaje Rafał Brzoska.

W związku z wejściem na rynek usług bankowych, InPost Finanse wdrożył w sierpniu 2008 roku zaawansowany system informatyczny. Nowe oprogramowanie umożliwia klientom firmy masowe wypłaty gotówkowe, nadawanie przekazów pieniężnych czy opłacanie rachunków za media. Ponadto, system ten pozwala firmie na prowadzenie działalności kredytowej skierowanej do klienta masowego oraz obsługę operacji na kontach bankowych.

Firma InPost konsekwentnie realizuje strategię, która zakłada stałą rozbudowę porfolio świadczonych usług. Docelowo – do 2009 roku – spółka będzie dysponować paletą 15 produktów z branży pocztowej. Z kolei cele strategiczno-rozwojowe InPost Finanse zakładają systematyczny rozwój sieci placówek w kraju. Spółka zakłada, że do końca 2008 roku wprowadzi jeszcze jedno nowatorskie na polskim rynku rozwiązanie w zakresie finansów. W 2009 oku jej klienci będą mogli korzystać z palety 7 produktów z branży finansowo-ubezpieczeniowej w 50 miastach całej Polski.