System informatyczny uruchomiony w InPost Finanse umożliwi klientom firmy masowe wypłaty gotówkowe, nadawanie przekazów pieniężnych czy opłacanie rachunków za media. Ponadto, nowoczesne oprogramowanie pozwoli firmie rozpocząć działalność kredytową skierowaną do klienta masowego oraz obsługę operacji na kontach bankowych.
„Priorytetem Grupy Integer.pl są inwestycje w nowoczesne technologie. Pozwalają one na dynamiczny rozwój spółek należących do Grupy i tym samym wzrost ich konkurencyjności nie tylko na rynku pocztowym, ale także finansowym. Chętnie wprowadzamy nowe udogodnienia, które mogą przyczynić się do zwiększenia dostępności i jakości naszych usług. Mam nadzieję, że nowoczesny system IT docelowo usprawni działalność wszystkich placówek Inpost Finanse i umożliwi nam rozbudowę oferty skierowanej do klienta masowego” – powiedziała Rafał Brzoska, prezes zarządu firmy InPost.
W ramach usprawniania i unowocześniania procesów logistycznych w grudniu 2007 roku InPost uruchomił rewolucyjny na polskim rynku pocztowym system śledzenia przesyłek. Jest to usługa pozwalająca kontrolować on-line – za pośrednictwem strony www.inpost.pl – proces doręczania listów. Usługa dostępna jest dla klientów biznesowych i indywidualnych. Nowatorski system jest niezwykle dogodny szczególnie dla osób korzystających z usług e-commerce.
InPost systematycznie inwestuje w infrastrukturę teleinformatyczną. W lipcu 2008 roku spółka uruchomiła system informacyjny STEMPEL. Program ten – przeznaczony dla Klientów masowych – wspomaga bieżącą wysyłkę paczek, listów, przesyłek czy przekazów pieniężnych. Dodatkowo, udostępnia on pełne informacje na temat usług świadczonych przez firmę InPost. Innowacyjny system pozwala także prowadzić elektroniczną książką nadawczą, dzięki czemu eliminuje ręczne tworzenie baz danych, a tym samym znacznie usprawnia funkcjonowanie biura czy sekretariatu.
Firma InPost konsekwentnie realizuje strategię, która zakłada stałe poszerzanie wachlarza usług. Operator zamierza wprowadzać 5 nowych usług rocznie. Docelowo – w 2008 roku – spółka będzie dysponować paletą 15 produktów z branży pocztowej i rozpocznie obsługę przesyłek międzynarodowych. Z kolei cele strategiczno-rozwojowe InPost Finanse zakładają systematyczny rozwój sieci placówek w kraju. Do końca 2008 roku spółka będzie dysponować paletą siedmiu produktów z branży finansowo-ubezpieczeniowej, a z jej usług będzie można skorzystać w 50 miastach całej Polski.