InPost już od dwóch lat konkuruje z Pocztą Polską

Przez dwa lata InPost uruchomił niemal 200 Punktów Obsługi Klienta, dzięki czemu może świadczyć usługi na skalę ogólnokrajową. Firma regularnie inwestuje w rozwój nowoczesnych systemów IT, które umożliwiają klientom m.in.: śledzenie przesyłek on-line i ubezpieczenie nadawanej korespondencji. Potwierdzeniem jakości świadczeń są liczne nagrody przyznane spółce, a wśród nich godło TERAZ POLSKA w kategorii Najlepsze Usługi za całokształt działań prowadzonych na rynku pocztowym.

InPost Usługi Pocztowe jest niezależnym operatorem pocztowym o zasięgu ogólnopolskim, należącym do grupy kapitałowej Integer.pl, notowanej od 2007 roku na GPW. Od listopada 2006 roku InPost świadczy usługi pocztowe w obszarze przesyłek o masie powyżej 50 g. Według raportu UKE podsumowującego ubiegłoroczny stan rynku usług pocztowych w Polsce – którego wartość określa się na około 7 mld złotych – firma InPost zajęła wysoką, czwartą lokatę w kategorii wolumenu przesyłek i jedenastą według wysokości przychodów. Uzyskana pozycja dowodzi, że podejmowane przez spółkę przedsięwzięcia są pozytywnie odbierane przez klientów oraz pozwalają systematycznie ulepszać pozycję rynkową.

„Czujemy się bardzo usatysfakcjonowani dotychczasowymi osiągnięciami. Udało nam się zbudować zaplecze logistyczne, które pozwala nam doręczać 3,5 miliona przesyłek miesięcznie. To, co nas jednak szczególnie wyróżnia, to innowacyjne podejście do biznesu. Proponujemy naszym Klientom niestandardowe usługi, takie jak śledzenie przesyłek on-line czy przez komórkę. Naszym priorytetem jest bezpieczeństwo korespondencji nadawanej przez InPost, dlatego oferujemy m.in.: możliwość ubezpieczenia przesyłek. Najwyższą jakość obsługi gwarantują także stosowane przez nas nowoczesne technologie informatyczne czy nadajniki GPS, w które wyposażeni są kurierzy InPost” – powiedział Rafał Brzoska, prezes zarządu Integer.pl.

InPost wprowadza nowe udogodnienia, które mogą przyczynić się do zwiększenia dostępności i jakości świadczonych usług. Cele strategiczno-rozwojowe InPost zakładają wprowadzanie 5 nowych usług rocznie. Docelowo – w 2009 roku – spółka będzie dysponowała paletą 15 produktów z branży pocztowej, rozpocznie także świadczenie usług finansowo-ubezpieczeniowych i wprowadzi obsługę przesyłek międzynarodowych. Ponadto, InPost aktywnie angażuje się w kampanie edukacyjne, informując o konieczności wymiany skrzynek pocztowych na euroskrzynki, i prospołeczne. W ramach działań charytatywnych współpracuje z Fundacją „Mimo Wszystko” Anny Dymnej oraz Fundacją „Akogo?” Ewy Błaszczyk.

Zgodnie z założeniami firma InPost planuje wejście na rynki niszowe, na których nie działa ani narodowy monopolista, ani inni niezależni operatorzy. Wśród nowych propozycji znajdą się zatem usługi ukierunkowane na rynek e-commerce, cechujący się dużym potencjałem i perspektywą rozwoju. Dlatego spółka jeszcze na początku 2009 roku planuje wejść w ten segment rozpoczynając działalność skierowaną na doręczanie przesyłek zamówionych w sieci.

„Minione dwa lata to dla nas dopiero początek działalności. Z okazji drugich urodzin chciałbym życzyć moim współpracownikom, Klientom i sobie kolejnych tak owocnych lat. Wierzę, że z roku na rok będziemy równie intensywnie się rozwijać i poszerzać nasze portfolio. Przełomowy z pewnością okaże się 2013 rok, kiedy nastąpi pełna liberalizacja rynku pocztowego, która bez wątpienia wpłynie także na konkurencyjność w zakresie cen oraz poprawę jakości świadczonych usług, z co za tym idzie – większe korzyści dla klientów” – dodaje Rafał Brzoska.