InPost rozwija sieć punktów finansowych

InPost Finanse w 51% należy do Grupy Kapitałowej Integer.pl. Pozostałe udziały posiada AQMET Nowiński sp. jawna będąca współautorem koncepcji powołania spółki.

– Duże zainteresowanie ofertą InPost Usługi Pocztowe, tak ze strony klientów biznesowych, jak i indywidualnych sprawiło, że – oprócz systematycznego rozszerzania sieci Punktów Obsługi Klienta o kolejne nowe miasta – rozwijamy także nasza ofertę produktową w sektorze finansowo-ubezpieczeniowym. Głównym założeniem prowadzonej przez nas działalności jest świadczenie kompleksowych usług pocztowych wzbogaconych o szeroki wachlarz usług pośrednictwa finansowego. Nasza propozycja skierowana jest szczególnie do osób, dla których najważniejsza jest nie tylko jakość, ale też kompleksowość oferty – mówi Rafał Brzoska, prezes zarządu spółki.

InPost Finanse oferuje usługi finansowe dla klientów indywidualnych oraz instytucjonalnych. Budowa sieci odbywa się w oparciu o dotychczasowe POKi InPost. Firma planuje także przejęcia jednostek w małych sieciach franczyzowych oraz współpracę z punktami kasowymi w spółdzielniach mieszkaniowych, wodociągach, gazowniach, zakładach energetycznych, itp.

Firma bazuje na działalności InPost Usługi Pocztowe i funkcjonuje w oparciu o zasoby ludzkie oraz zaplecze logistyczno-techniczne spółki.

Usługi oferowane w ramach InPost Finanse:

– wpłaty za rachunki (np. za media)

– nadawanie przekazów pieniężnych krajowych i zagranicznych

– sprzedaż produktów niematerialnych – doładowanie kart pre-paid’owych GSM, VolP

– sprzedaż prostych produktów pośrednictwa finansowego: ubezpieczenia, pożyczki, karty kredytowe, itp.

W założeniach działalności InPost Finanse leży również świadczenie przekazów pieniężnych dla dużych instytucji na rzecz odbiorców indywidualnych: operatorów telekomunikacyjnych czy dostawców mediów i energii. Docelowo, dzięki połączeniu zakresu usług pocztowych i pośrednictwa finansowego, klient indywidualny będzie miał możliwość dokonania wpłat pieniężnych, opłat za rachunki, itp. również w miejscu zamieszkania korzystając z usług listonosza.

Cele strategiczno-rozwojowe InPost Finanse zakładają systematyczny rozwój sieci placówek w całym kraju. Docelowo – w 2008 roku – spółka będzie dysponować paletą siedmiu produktów z branży finansowo-ubezpieczeniowej. Do końca 2008 roku z usług InPost Finanse będzie można skorzystać w 50 miastach całej Polski.

Swoje działania intensyfikuje także firma InPost Usługi Pocztowe. Mają one na celu rozwój firmy i tym samym wzrost jej atrakcyjności dla akcjonariuszy i inwestorów. W 2007 roku InPost podwoił liczbę obsługiwanych miast z 73 do 157. Dzięki nowoczesnej infrastrukturze i rozbudowanemu zapleczu techniczno-logistycznemu InPost doręcza miesięcznie około 2 mln przesyłek.

W grudniu 2007 roku InPost uruchomił ponadto system śledzenia przesyłek. Jest to usługa pozwalająca kontrolować on-line – za pośrednictwem strony www.inpost.pl – proces doręczania listów. Usługa dostępna jest dla klientów biznesowych i indywidualnych.